31 Oktober 2009

- Deze week waren er veel eerste solo vluchten. Op donderdag was de vriendelijke Chantal in hogere sferen en Vrijdag was de memorabele dag van Marc Ravier die op Eurocontrol werkt.( Hier samen met instrukteur Jacques )

Hier een foto van Marc zijn eerste vlucht , instrukteurke er uit gegooid en....10 pk meer in de FK9.

En Vrijdag was ook de grote dag van Serge Rochtus. Een blijer gezicht kon je op Baisy-Thy niet vinden op dat moment.En de romances zijn op onze basis ook altijd te vinden!! Verliefd op een mooie gewelfde  Polaris. En dan nog een trioke : amaai dat beloofd ! !!!!!!

Deze laatste 2 fotos zijn van Lucky. Je kunt ook nog andere fotos van hem bewonderen op zijn website (zie links pagina)

 

 

- Achtereen ga ik een prijsvraag organiseren. Als er lezers zijn die fotos hebben  van hun jongere jaren, een hippie foto met lange haren, een 20 tot 40 jaar geleden b.v, waar ze niet gemakkelijk op te herkennen zijn in de huidige transformatie, met of zonder haar enz...Stuur ze me aub op

De prijs zal een vluchtje op DPM zijn.

- op Vrijdag heb ik nog eens een klein ouderwets vluchtje in de omgeving gemaakt om enkele herfstfotos te nemen.

 Argenteueil en Villers in de herfstkleuren.

- En, er is een Polaris te koop. De fotos en inlichtingen  volgen deze week.


 

25 Oktober 2009

- De bekende poolreiziger Alain Hubert is in opleiding voor DPM op onze basis. Het toestel waar Christoph mee gevlogen heeft in Antarctica aan het Elisabeth station is daar nog steeds aanwezig maar zonder piloot en daar wil Alain wat aan veranderen. Hij volgt vliegles bij Christoph. Ook een degelijke kennis van het monteren en demonteren van de vleugel is van de partij.

- Ronny heeft een mooie foto doorgezonden van het kasteel van Beerse (boek Suske en Wiske)

18 Oktober 2009

- Dit w.e. was het duidelijk dat de herfst begonnen was. Iedereen had warmere kleding aan, af en toe een regenbui en zelfs wat hegel ertussen. Soms waren er wel mooie momenten met verscheidene regenbogen aan de horizon.

- Jan Vanhoef had enkele mooie kaders meegebracht om in het leslokaal te hangen. Het zijn de hoogtemetersettings en de lichtsignalen. Zeker een mooie opfrissing voor onze kennis want wie kent ze nog allemaal van buiten?

Het Herfstfeest is op Zaterdag 7 November in de nieuwe hangar in Baisy-Thy !!!!!


12 October 2009

- Op Vrijdag morgen wou Joel  met zijn Tanarg naar Ferté Gaucher naast Parijs vliegen. Dat stak me wel aan om eens mee te gaan . Ik was er reeds enkele keren geweest maar het was al een tijdje geleden en ik had mijn oude vliegmaat al een tijdje in de steek gelaten( niet dat hij te oud is want ik heb al wat meer onderhoud gehad hoor).

Om 8h30 vertrokken we richting Maubeuge in Frankrijk en het zicht was wel wat mistig maar de vertikale zichtbaarheid was zeer goed en alle meteos voorspelden zeer goed weer. De wind was achter ons en de grondsnelheid was meer dan 150 km per uur. Niet slecht voor een dpmmeke hé. Na een 50 tal km verder in Parijs werd het mistiger en mistiger maar het was nog te doen. Even verder moesten we op onder 800 ft surface vliegen want er was een militaire strook actief. Joel zijn waterpeil stond wat hoog en we zochten een ulm veldje juist aan de rand van dat militair domein om te landen. er was niemand te zien want het was nog veel te vroeg. Na een toffe landing, een pipi stopke en ik natuurlijk een sigaretje, vertrokken we terug richting Ferté. Na ongeveer 200 km vlucht en ten oosten van Parijs kwam het wolkendek tot op de grond en het wijze besluit was omkeren !

De gps wees aan dat Laon op 20 km op de terugreis lag. We moesten nog goed de benzine controleren. Na enige tijd kwam Laon in zicht. Boven op de berg van die mooie stad stond een zeer grote kathedraal. Op het vliegveld waren 2 zeer grote en brede runways. Radio op en melden, downwind, finale en niemand antwoordde. Op éen van de pistes stond wel een dpm die zojuist een harde landing had gemaakt. zijn vleugel was toegeplooid en de piloot had zijn voet gebroken. De politie stond er bij om proces verbaal te maken. Aan éen van de hangars stonden enkele 3 assers van Liernu . Na een babbeltje en een controle van de Tanarg vertrokken we aan de terugweg. De wind was een beetje gedraaid en de grondsnelheid liep terug op tot een goeie 100 km per uur. Om 1 h kwam Baisy-Thy terug in zicht en de mooie trip was ten einde.

Joel heeft een Tanarg met 912 motor en een kleine Ixess vleugel van 13. Hij is heel wendbaar en soepel. We hadden een 400 km afgelegd en er was nog veel benzine aanwezig zonder bij te tanken. Een heel knappe dpm.

Volgende maand komt er een nieuwe Tanarg op de basis aan met de revolutionaire Bionix vleugel. Ik sta te popelen om hem te proberen.

Hieronder enkele fotos van Laon in zicht, het ulm terreintje onderweg en de bezoekende 3 assers van Liernu op het vliegveld van Laon. De laatste foto is Jean Marie en Christoph in actie met de dpm in Baisy-Thy.

- Op Vrijdag avond was er de theoretische les van de Franstaligen die massaal aanwezig waren in het nieuwe leslokaal.

 

De Theorielessen zijn nu begonnen

- Hier de inlichtingen over de Nederlandse lessen ,betaling en inschrijving.     klik hier

- Hier de inlichtingen over de Franse lessen ,betaling en inschrijving.              klik hier


Binnenkort is het Herfstfeest in Baisy-Thy. De datum zal later weergegeven worden. Het is een Paella avond.

     

5 November 2009

- Vrijdag was een goede vliegdag maar zaterdag heerste een stevige wind en was het hopeloos om een vlucht te maken. De MCR piloot Luciano deed dan maar een vluchtje indoor met de helicopter. Op de voorvork van de FK9 kan nu een kleine schokdemper gemonteerd worden.

- Zaterdagavond was het verjaardagsfeest van Christoph en Tina die op dezelfde dag verjaarden. Het ging er dan leuk aan toe.

- Op Zondag gingen Walter en Ronny nog eens naar Hoevenen .

- Volgende dinsdag beginnen de theorielessen van de Nederlandstaligen in het nieuwe leslokaal van Baisy-Thy dat nu bijna afgewerkt is.

-En, er is een vleugel Kiss te koop wegens aanschaf van een snellere vleugel.

- Inlichtingen bij Michel      michel.mortiaux@brutele.be

 


 

29 September 2009

- Walter Van Belle is over 14 dagen naar Texel gevlogen met de FK9 en heeft deze fotos doorgestuurd  klik hier


28 September 2009

 D Day in Nederland " Middelburg".

-  Allé, ben eindelijk terug thuis en ik heb nu de fotos klaargemaakt van Middelburg. Er zijn fotos van Nathalie, Ronny, Brigitte en van mijzelf.     klik hier   Ze staan ook op de foto pagina.

We hebben zéer veel geluk gehad met de meteo op onze tocht naar Middelburg. Buiten wat veel mist waren de omstandigheden super. Ik had de briefing zeer vroeg om 7h30 opgeschreven zodat iedereen de tijd nog had om daarna de toestellen klaar te zetten. Om 9h 15 vertrokken de eerste tragere dpms ,daarna de andere  en onmiddellijk daarna de 3 assers. Iemand had het goede idee om de trage toestellen op 1000 ft te laten vliegen en de anderen op 1500 ft. Wel zie, nooit te laat om te leren want dat was een goed idee.

Na een uurtje voor de dpms kwam de Schelde in zicht en daarna het Veerse meer. Ondertussen op de radio op 123,45 was er veel communicatie . éen drie asser was een beetje te ver gevlogen maar die werd teruggehaald door een snellere Polaris met instrukteur. Voor de landing hoorde ik op de radio dat er een FK9 langs de verkeerde runway kwam en een sigaartje volgde daarna. Met een groep van 21 toestellen worden er altijd enkele fouten gemaakt en dat zal altijd voorkomen want we zijn en blijven menselijk en fouten worden er door iedereen gemaakt. Om het risico te beperken heb ik er altijd op aangedrongen om zeker voor de middag daar in Middelburg aan te komen omdat het daar dan meer actief is. Daarom zijn deze groeps uitstappen zeer goed om te leren. Er zijn verscheidene oude rotten van het vak aanwezig om de anderen te helpen en raad te geven.

Een supermooie navigatie naar Middelburg waar de Nederlanders overspoeld werden door de Belgen. 21 toestellen en Marc(Mafra) die zich later ook bij ons voegde vanuit Seppe. De sympathieke havenmeester had ons een korting aangeboden op de landingstax. En...we mochten altijd terugkomen van hem  wat we zeker zullen doen. Onze dank daarvoor.

 Uit deze navigaties leren we zeer veel en dat is de bedoeling zodat iedere piloot zich later zekerder voelt.  Dit  is voor herhaling vatbaar.

Op de lijst staat "Budel"(ook in Nederland. "Vershock"in Frankrijk(2 daagse) en "Texel"(2 daagse"), het zeer vriendelijke eiland bovenaan in Nederland waar we fietsen kunnen huren en eens rondtrappen op dat eiland daar. Kwestie van wat conditie op te bouwen .

 

Fotos Ronny

Bedankt aan alle deelnemers voor de discipline die ze hebben betoond. Jullie waren een zeer toffe ploeg.


-22 September 2009

- Een geruchtje: Volgend jaar zal waarschijnlijk het veiligheids w.e. van de federatie naar Bitburg in Duitsland zijn.

- Albert Rowies had vorig jaar 2 mooie filmpjes gemaakt van de airschow in Sanicole.

http://www.youtube.com/watch?v=5Kz1vsx6Lww&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=Hii1osdG61Q&feature=channel


- Ronald Zwisselberger is naar de luchtschow in Sanicole geweest en heeft deze fotos opgestuurd   klik hier

- Luc Van Neerom is ook geweest en heeft er een 2000 fotos genomen. Hier kun je op zijn website al een voorproefje nemen

     http://www.luckyflyer.be/

20 September 2009

- De meteo ziet er goed uit voor de volgende week. Hopelijk veranderd dat niet meer voor de nev naar Middelburg.

- Gelieve iedereen echt op tijd in Baisy-Thy te zijn voor het vertrek . Dit aangaande het vliegplan en de opgelegde tijd dat we daar mogen aankomen met verscheidene toestellen zonder radio !!!!

-Zou deze tankwagen groot genoeg zijn voor de Robinson 22 ?

Mr Mawet in aktie met de FK9 op de kleine piste.

13 September 2009

- Pierre is de trotse eigenaar geworden van een mooie Polaris en was natuurlijk in feeststemming.

Aan supporters ontbrak het niet . En Vincent was geslaagd in zijn allerlaatste proef voor passagier. Mama en zoontje lief waren druk aan het discuteren wie er eerst mocht meevliegen.De eerste die het pleidooi won was  zoon Greg in volle extatie. Dat wordt zeker een piloot want hij schaterde het uit van plezier.

 

- Ik had iemand meegenomen op een vlucht met mijn DPM en hij werktte op Canak( Computer Assisted National Air Traffic Control Centre)aan de verkeerstoren van Zaventem. We waren aan het spreken over het examen van English en hier is het relaas van het gesprek.

Hartelijk dank voor de onvergetelijke vlucht met de DPM vanmiddag!
Zoals beloofd stuur ik je de directe link voor een sample van de ELPAC test (English Language Proficiency for Aeronautical Communications)
Via http://elpacsample.info/elpacweb/ kom je meteen bij de Sample Version uit die voor de luchtverkeersleiders een voorbeeld geeft van deel 1 van de eigenlijke test die ze moeten afleggen om Elpac Level 4 te behalen. Ik vermoed dat jullie test gelijkaardig zal zijn.
 
Vriendelijke groeten en dank voor de fantastische foto's die ik kon maken!
 
Joeri

9 September 2009

- Op Zaterdag 3 October organiseert Liernu een rally : Trofé Bogaert .Klik hier voor inlichtingen klik hier


7 September 2009

- Hier de fotos van Walter Vanbelle van zijn trip naar Hasselt Kiewit 100 jarig bestaan met de Bleriot erbij.

Klik op de volgende link voor de andere fotos   klik hier

- Hij is ook op de fly-in geweest van Zoersel

Klik hier voor de andere fotos van Zoersel    klik hier

-   De piloten en co piloten die meegaan naar Middelburg moeten mij verwittigen per mail als ze daar graag mosselen eten. Het restaurant daar heeft maar 20 kg in voorraad. Ze willen indien de meteo voor ons gunstig is om te komen daar wel een grotere voorraad kopen maar dan, moet ik die mensen daar verwittigen met hoeveel dat we ongeveer zijn. Er is ook iets anders te eten maar daar moet ik niet voor verwittigen.

-Dit w.e. was het volle maan op Baisy-Thy. Ik heb er s'avonds een mooi fotoke van kunnen trekken.

Spijtig dat we er niet geraken met de dpm.

-Door die volle maan kreeg Willy een stevige impuls en werd hij gelost op FK9 door instrukteur Jan Vanhoef. Beiden liepen er gelukkig bij want het was Champagne uurtje!

-Deze week komen er nog verscheidene fotos op de site van Walter Van Belle en Luc Van Nerom en Ronny.

-Luc heeft een knap nieuw fotoapparaat aangekocht en zet zijn fotos ook op zijn site http://www.luckyflyer.be


-Er zijn weer nieuwe koopjes op de koopjespagina. Een radio en 2 zwemvesten.


3 September 2009

- Deze week mocht ik mee met Christoph met de helicopter R22 naar Charleroi om Avgas te tanken.

 Vertrek op Baisy-Thy en Christoph riep de toren op om langs punt Victor naar het tankstation op Charleroi te vliegen.

Na de toestemming van de toren vlogen we langs de N5  en even daarna kruisten we de landingsbaan tot op de tankplaats.

Na de refueling vroeg Christoph terug toelating voor lifting op en even daarna kruisten we de landingsbaan juist achter een piper en in de verte volgens de toren kwam er een boeing aan op 6 miles

Hier volgen enkele fotos.

 

 

 1 September  2OO9

- Hier volgt de informatie voor de nav naar Middelburg op 26 September      klik hier

 De pleincommandant heeft ons een prijsverlaging beloofd voor de landingstaxen. In plaats van 20,50 € is het 12,50 € geworden.

25 Augustus 2009,


 

- Er zijn 2 nieuwe koopjes op de TE KOOP pagina

Een vleugel IXESS en een mooie aanhangwagen voor Tanarg die kan omgevormd worden tot een gewone aanhangwagen.


-Vincent Pira moest Zondag zijn laatste examen navigatie doen met Jan Vanhoef . De nav ging van Baisy-Thy naar Avernas. Hij heeft nu zijn volledige vliegvergunning .

Ziet hij er niet gelukkig uit? Proficiat Vincent.

 

24 Augustus 2009

- Voor de navigatie van 26 September naar Middelburg zijn er reeds 23 inschrijvingen.

De terreinoverste heeft ons een korting beloofd op de landingstax. Als er piloten zijn zonder radio is dat geen probleem, die kunnen dan in groep landen en de leader kondigt dan de toestellen aan.

Ik ga iedere deelnemer nog een 10 tal dagen op voorhand verwittigen hoe dat de route moet zijn. éen ding moeten we zeker in het oog houden en dat is de tijd van vertrek.

In de voormiddag is er daar weinig verkeer maar na 11h kan er meer volk komen. Parachutisme en zwevers. Als er dan nog iemand moet landen zonder radio: dat gaat niet meer.

Ik zal elke deelnemer de tijd van vertrek en de briefing nog meedelen. Dus de toestellen zullen voor de briefing moeten klaar staan voor vertrek.

wie zich graag al voorbereid op deze navigatie kan de procedures reeds bekijken op de website van Middelburg   http://www.zeeland-airport.nl/

Iedereen is nog steeds welkom ,om zich in te schrijven. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Al degenen die ingeschreven zijn gelieve me Uw E mail en tel door te sturen zodat ik iedereen kan verwittigen

- Hier nog wat fotos van Ronald vanuit de dpm getrokken.

Op de Lesse was er veel verkeer. Het was precies de ring van Brussel.


18 Augustus 2009

- Vorige Zaterdag is Roos Vanacker en Jan Vanhoef naar de fly-in van Diest Schaffen geweest.Zoals elk jaar was daar heel veel te zien.

- Klik hier voor de andere fotos van Roos   klik hier


17 Augustus 2009

- Walter Van Belle is naar de Fly-in in Spa geweest en stuurde deze mooie fotos door.


16 Augustus 2009

- De inschrijvingen voor de nav naar Middelburg lopen goed binnen. Er zijn reeds 17 inschrijvingen. Goed zo !

- Aan het nieuwe leslokaal wordt ook al goed gewerkt en het begint vorm te krijgen.

Op Zaterdag morgen vertrok er weer de reuze ballon van European Ballooning Corporation.Toch een knap zicht als ze die 27 m hoge ballon opblazen.

 

- En ik heb van Benoit van Ballooning Corporation ook nog enkele fotos doorgekregen van die formatie van vorige week met de MCR en de 2 helicopters.

- En.... ik heb van Walter (Tweety) een nieuwe Bongobon gekregen:


13 Augustus 2009

- Didier Coddens is vorige week geslaagd voor zijn theorie examen helicopterpiloot. Hij had maar liefst 94%.

Een hele dikke proficiat!!!


- Hier de fotos van de navigatie naar Engeland 2009 met de 100° verjaardag van Bleriot. Fotos van Walter Van Belle

 klik hier

10 Augustus 2009

- En onze instrukteur Jacques heeft een nieuwe vriendin.

9 Augustus 2009

- Deze week begint men met het bouwen in de hangar van de DPMs van een leslokaal. Er gaan waarschijnlijk een 40 tal plaatsen komen. De aanschaf van een beamer met projectiescherm wordt besproken.

-De Frantalige theorie lessen ( rond November) zullen er al plaats vinden.

-In Januarie zal ik lessen organiseren over navigatie (opfrissing en vervolmaking). De Frantalige lessen zullen door Jaques Dubois gegeven worden en de Nederlandstalige door Jan Vanhoef. Er kunnen dan vragen gesteld worden over het overvliegen van Nederland, frankrijk enz....

-Februarie is dan de maand van de radioles. Voor degenen die al een radiobrevet hebben is dit een zeer goede opfrissing van deze cursus want er wordt alleen praktijk geoefend. Ik heb Michel Delien erover aangesproken en die is bereid om om deze les te geven. Er zijn velen van ons die een radiobrevet bezitten maar het word weinig gebruikt en veel vergeten. We hebben ook een cursus gekregen voor het gebruik van de officiele vliegvelden maar wij gebruiken de radio meestal op radio info en dat is andere koek ! Dus hier een les om zeker niet te missen!

- En op Zaterdag was CDV in vlucht met de MCR en de 2 helicopters waren ook in de buurt. Jacques met de R44 en de patron van European Balloning met de R22.

Samen werd er besloten om een circuit te draaien in formatie. Het was een zeer mooi zicht.

 


4 Augustus 2009

- Klik hier voor de fotos van Walter Vanbelle van de nav naar Wight/Engeland   klik hier

2 Augustus 2009


- Er zijn nieuwe koopjes op de TE KOOP pagina.

  1 Tanarg met 912 motor en 2 FK9              


- Onderweg naar Bullingen zijn mooie kastelen te bezichtigen en de 2° foto is van op de fly-in van Bullingen.(fotos Ronald)

 

- Walter Van Belle heeft verscheidene fotos doorgemaild van de trip naar Wight  in Engeland. Na de landing in Calais waren er demonstraties van de Patrouille De France.

- Dit w.e. was er ook de fly-in in Bullingen. Die mannen organiseren dat altijd zeer goed en er is steeds een vriendelijke ontvangst. Spijtig dat ik niet meekon want ikzelf was nog aan het recupereren van mijn operatie. Ronald heeft mij dan enkele mooie fotos doorgestuurd want hij was samen met Joel naar daar gevlogen.

29 Juli 2009

- Hier al enkele fotos van 100 j Bleriot : de oversteek van Frankrijk naar Engeland. Fotos van Walter Van Belle.

De Bleriot XI is een exacte replica die gebouwd is in 1934 door de fransman Salis. Edmond Salis heeft de overtocht van Calais naar Dover gedaan in ongeveer 40 min.

S'morgens was de wind nog te sterk , maar iets later als 9u is de Bleriot opgestegen onder luid applaus van een enthousiaste menigte die blij waren dat ze dit unieke evenement konden meemaken. Als de eerste Blériot XI was aangekomen in Dover is er een tweede opgestegen. Later zou er nog een derde en zelfs een vierde opstijgen, respectievelijk gemaakt in Zweden en Luxemburg.(W. V. Belle)

 

 

26 Juli 2009

- Vrijdag 24 Juli vertrokken er verscheidene toestellen voor de navigatie van de federatie naar Calais en naar Engeland. In Amougies waren de tragere toestellen reeds geblokkeerd omdat er toch slecht weer was aangekomen. Dus iedereen voort met de auto naar het hotel in Calais en s'anderendaags terug met de vlieger naar Calais , Headcorn en Wight.

Normaal was de planning om Maandag terug te komen maar op Zondag kreeg ik een SMS van Walter dat ze op Zondag gingen proberen om terug thuis te komen wegens slechte meteo op Maandag. Ik hoop dat ze allemaal terug veilig thuis komen en wacht af op een bericht.

- En op Zondag vloog iedereen er rustig op los.

JP Wiertz met Polaris en Pierre met FK9

-En nog veel andere piloten in topvorm. Ik was echt jaloers want ik was nog niet geheel hersteld van mijn operatie van de hernia. Ik zal het de volgende weken wel inhalen!

 

 

21 Juli 2009

- Voor degenen die naar Engeland Sandown vliegen: Hier is een heel goed satellietbeeld van het vliegveld. Laat het beeld staan zoals het te voorschijn komt en klik gewoon links op VERGROTEN(+)  . Je krijgt dan een heel goed satellietbeeld over het vliegveld.

http://www.content-delivery.co.uk/aviation/airfields/Sandown.html

-En jullie verblijven in het trouvillehotel. Hier alvast enkele fotos ervan.

21 Juli 2009

-Vorige jaren waren er veel diefstallen met 912 Rotax motoren. De inbraken werden gedaan op Franse vliegvelden en zelfs in Belgie , St Truiden. Ik weet niet dat de diefstal in St Truiden er verband me houd maar Joel heeft een bericht op de kop getikt dat de dieven aangehouden zijn. Hier kunt U het verslag lezen (wel in het Frans)   klik hier

- Joel had ook een mooi verslag van een DPM die op een militair vliegveld moest landen wegens een onweer dat heel dichtbij was         klik hier

            

19 Juli 2009

- Zondagnamiddag was er de vergadering voor de navigatie naar Engeland. Er zijn 38 toestellen ingeschreven waarvan 5 DPMs.

Normaal wordt er Vrijdag vertrokken naar Calais en de dag erna naar Wight. Het is te hopen dat de meteo nog wat veranderd tegen het einde van de week. Hieronder José die steeds zeer veel werk verricht om dit alles te realiseren.

17 Juli 2009

- Sorry, er waren geen recente updates omdat ik geopereerd werd aan een hernia. Alles in orde nu maar nog wel eventjes kalm aan doen zegt de dokter. (we zullen wel zien!!)

- Vorige week is Mark gelost op FK9. Eerst werd er nog een vluchtje gedaan met instrukteur Jacques en daarna was de FK9 voor hem alleen. Alles goed verlopen en Mark was in de zevende hemel.

-Didier was druk aan het oefenen met de Robinson R22

- Er zijn reeds verscheidene inschrijvingen voor de navigatie naar Middelburg.

 

11 Juli 2009

- Rik Moons, de instrukteur die de vele veiligheidslezingen geeft heeft een mooie onderscheiding gekregen.

Hij verkreeg de "General Safety Award (GASA) tijdens de "100 jaar vliegend Nederland" op de airshow te Seppe. Een Belgische prijs dus op een groots Nederlands feest.

Hij is ook de 1° Belg die deze nominatie ontving.(org."inspektie verkeer en waterstaat")

Proficiat Rik: Doe zo verder!

 

-28 Juli 2009

- Anastasia die reeds gelost is op FK9 wou ook op de Mistral gelost worden. Na enkele rondjes met instrukteur Christoph was het reeds zover met een perfekte landing. Deze pilote gaat in September de zware studies aan van lijnpiloot. Veel geluk ermee!

- Jean Marie, de vader van Tina volgt lessen op DPM.Zaterdag wou hij met mij meevliegen naar de fly-in van Arlon maar de meteo gaf onweders en daarom verkozen we wijselijk om deze vlucht te anuleren.

- Op het terras was het zonnig en alle stoelen waren bezet en de vrouwen waren in superconditie.

Hier verscheidene grote fotos met leerlingen in alle concentratie voor de landingen. De ene wat meer dan de andere.

 

-En, niet wijzen Christoph, dat is onbeleefd!!!!!( toch plezant he zo een telelens, je ziet alles!!)


- Hier 25 fotos van 25 jaar Baisy-Thy  klik hier

  23 Juni 2009

- Dit w.e. was Baisy-Thy 25 jaar.

- Op Zaterdag was er een fly-in en er waren bezoekers van Kiewit, Hoevenen, Bullingen enz...

De gewone fly-ins zijn wel op sterven na dood. Er waren er in het verleden veel te veel en ook is het zeer afhankelijk van het weer. De fly-ins waar er oldtimers en nog wat vliegschow te zien is overleven het op het ogenblik maar het weer kan men natuurlijk niet beinvloeden. Dus een kalme Zaterdag maar niet getreurd want s'avonds was het groot feest voor de leden en dat was zeer druk bezocht.  Ik ben zelf 5 dagen op de vliegbasis aanwezig geweest en dus heb ik nog niet veel tijd gehad om de fotos in te laden en het verslag te schrijven.

Zondag begon met slecht en nat weer maar na de middag was het heel tof en er kwamen veel bezoekers van de omgeving.   

                                                                                                                                          Onze geburen waren uitgenodigd om de basis te bezichtigen en er werd gretig gebruik van gemaakt. Dit is voor herhaling vatbaar ! Een goede gebuur is voor ons van levensbelang. Overal in het land heeft men problemen op de vliegvelden van reklamaties van overlast van het geluid. ULM Baisy-Thy ligt in de middle of no way maar toch moeten we er ons van bewust zijn dat we zeker niet over de omliggende steden of dorpen vliegen om problemen te vermijden.

 

Maandag was er dan weer een incentive en de 8 bezoekers kwamen met een limousine, een Humdinges: De eerste foto is van de voorkant en de 2° van de zijkant. Ik denk dat mijn vleugel opgeplooid er in kan !!! De groep was wel zeer sympatiek en de lol kon niet op.

Zaterdag was er ook bezoek van een Rotorway helicopter. Is Walter daar aan het tekenen voor een aankoop?

Later in de week volgen er enkele fotos van het feest.

16 Juni 2009

- Pira Vincent, dpm piloot is ook geslaagd in zijn theorie examen . Proficiat Vincent.

Op de 2° foto Pira in actie in de vorige winter.

15 Juni 2009

- Dit w-e. was voor Brigitte en mij ongelooflijk mooi. We zijn Vrijdag getrouwd en het feest was op onze vaste stek: de vliegbasis van Baisy-Thy. Een zeer mooi decor met de ULM's en DPM's, helicopters, mooi landschap en vooral een 70 tal goeie vrienden, familie en piloten maakten het voor ons een onvergetelijk w-e. Er waren veel verrassingen: een immens grote taart, parachute met cadeau,de DPM omgetoverd in "just married", een doosje dat ik maar niet open kreeg (een tienjarige kreeg het wel open!), enz, ...

Mogen wij iedereen van harte bedanken voor hun komst, de uitbaters van Baisy-Thy: Christoph, Didier, Marie-Therese , de familie, piloten en  vooral de vele helpers die ons mooie huwelijksfeest hebben mogelijk gemaakt .

 

Klik op volgende link voor meer fotos van de trouw            klik hier

- Voor de rest van het w-e werd er natuurlijk nog veel gevlogen. Hier  Joel en Ronny.

- Tina en Christoph waren ook in form

 

-Een low pas van de F-10 en een open heli vliegt op 100 m door ons circuit. Laatste foto de F-61

     ULM Baisy-Thy viert zijn 25 jarige verjaardag!
 
Met een FLY-IN op zaterdag 20 juni en een opendeurdag op zondag 21 juni.
 
Zaterdag 20 juni, FLY-IN:       
 
Onthaal van alle bezoekers in vlucht die allen welkom zijn.
 
Zondag 21 juni Opendeurdag voor het grote publiek:
 
- Ontdekkingsvluchten in ULM gedurende de hele dag
- Voorstelling van alle verschillende generaties van ULM's van de laatste 25 jaar
- Presentatie van de nieuwe generatie ULM's
- Animaties en kleine restauratie
 
 Op 20 et 21 juni, viert de club van ULM Baisy-Thy zijn 25e verjaardag.
 
Het was wel degelijk in april 1984 dat Roland Coddens en enkele "gepassioneerden" zich in het beginnende avontuur van het ULM-vliegen (Ultra Light Motorised) lanceerden.
 
Sindsdien gebaseerd op het slagveld van Waterloo te Baisy-Thy, wensen zijn twee zonen, Christoph en Didier aan het hoofd van een dynamisch team, deze 25-jarige verjaardag te vieren op de best mogelijk manier : Door de passie van het vliegen aan het grote publiek te laten ontdekken door middel van een « Fly-in » op zaterdag 20 juni en een « Opendeurdag » op zondag 21 juni.
 
Op Zondag zal ons team demonstreren dat de recente toestellen niets meer te maken hebben met de luidruchtige en vervuilende ULM's van vroeger: veiligheid, geruisloosheid, comfort en respect van de omgeving zijn de belangrijkste criteria waar de ontwerpers van de huidige toestellen rekening mee houden. Hetgeen U allen kan vaststellen gedurende de presentaties in vlucht op zondag namiddag.
 
Natuurlijk gebeurt dit alles in een echte ontspannende feestsfeer, we vieren niet alle dagen een vijfentwintigjarige verjaardag.
 
Gratis ingang, grote parking, dranken en kleine restauratie ter plaatse.
 
             Wij danken U reeds voor Uw bezoek !      

8 Juni  2009

- Jan Thys in aktie met de R44

- De nieuwe zetel in de bar van Baisy-Thy is al goed in gebruik. De 2° foto is Sven met Jan Van Hoef.

 

1 Juni 2009

- Zondag vertrokken een 5 tal ULMs naar Zwitzerland. JP1 en JP2 met de polarissen, de flying docters en mon cousin met de MCRs en last but not least mister Fromage met de FK9 . Ze hadden een prachtig weertje om te vertrekken .

- Vroeger waren er van die echte Brabantse trekpaarden maar wegens de crisis moet het nu maar zelf gedaan worden. In de bar is een nieuwe barman in dienst

Henri die een 20 tal jaar op Baisy-Thy alles in goede lijnen hield kwam zijn oude stek nog eens opzoeken en mocht een helicoptervlucht met de Robinson 22 meedoen.

 

Op Baisy-Thy zie je echt alle mogelijke autos.

 

- Ronald vloog over het huis van familie Plankaerts van de TV serie + nog wat mooie fotos van kastelen.

 

 

26 Mei 2009

-Ronny blijft mooie fotos trekken vanuit de DPM. Op weg naar Rochefort nam hij een foto van een mooi kasteel.

De 2° foto is van zijn bedevaartoord. Hij zag een verschijning van Maria tussen de bossen.

25 Mei 2009

- Hier volgt de link van de fotos van de 30° verjaardag van Didier.  klik hier

-De prachtige vliegweekends stapelen zich op. Dit jaar kunnen we echt genieten van de goede weersomstandigheden.

 JP1, JP2, Cousin en de 2 docters met de MCR vlogen naar St Omer. In de verte kon je de windmolens voorbij Buzet zien en met de telelens hadden ze een apart effect.

De patrijzen zijn terug op de taxiway en de runway werd druk bezocht.

 

22 Mei 2009

- Op Donderdag is Sven gelost op DPM met instrukteur Jan Vanhoef.

De champagne kon natuurlijk niet ontbreken op dit mooie moment voor Sven. Nog vele goeie vluchten! André en Andrea vertrokken voor verscheidene dagen naar de ronde van Frankrijk voor ULMs.

-En.... ik ben "Spike "......help!!!! ik wil niet gelost worden

-En s'avonds was er een goed feestje voor de jarige Didier Coddens. Largo kon er niet mee lachen. Word mijne papa nu al zoooo oud ????