5 Mei 2011

- Zaterdag morgen was het smurfendag in Baisy-Thy. Benoit van Europeanballoon organiseerde een ballonvaart met 8 ballons. Om 7h s'morgens vertrokken ze richting Gembloux. Een zeer mooi zicht was dat! Natuurlijk volgde ik ze enkele minuutjes met de DPM.

Daarna kwam de grote groep een koffie drinken in de bar en Benoit was terug aan het vliegen  met de Robinson 44.

Benoit Simeons heeft ook in 2004 een Europees hoogterecord gehaald. In 20 minuten tot 12043 meter vanaf het vliegveld van St. Hubert.

- En nog enkele fotos van Baudouin en Jean Thys van de Afrika reis met de MCR. In de Sahara Laayoune, Gibraltar, Castellon Valencia en Banyuls.

 

8 Mei 2011

- Hier de fotos van de Alouette in Antarctica  Knoptekst

3 Mei 2011

- Hier de 2 piloten Luciano en Claude met co-piloten die naar Venetie zijn gevlogen met de MCRs. De terugvlucht was langs Gap en Avignon.

2 Mei 2011

- Hier een PDF bestand over de geschiedenis + vele fotos van 50 jaar Alouette . Een historish document  !! klik hier

1 Mei 2011

-En Brigitte was in goeie vorm! . Voor het eerst op de nieuwe ELA met winglets en het voelde zeer goed aan want ze mocht onmiddellijk een 40 minuten  landingen doen op de kleine piste en ze deed dat zeker niet slecht.

 

 

30 april 2011

- Ik heb van Frank, commandant In Bierset een unieke cd verkregen over de helicopter Alouette. Deze hebben 50 jaar dienst gedaan in Belgie. Op de cd staan fotos van de Alouette in Antarctica, Rwanda, Somalie, het bezoek van de Koninklijke familie en het formatie team Blue Bees en Red Pitch. Echt unieke en mooie fotos vanaf de beginjaren. Er zijn er nog verscheidenen  in wit zwart.!!!

 

Hier al een voorproefje.

 

25 April 2011

- Het goede weer blijft duren en de pret met het vliegen kan niet op. In de voormiddag zeer rustig vliegweer maar na de middag steeds zeer turbulent en dus zeer moeilijk om te landen. Ikzelf heb in Final de grootste windhoos op de runway gezien die ik ooit gezien had. Vanaf dat die op een zandvlakte achter de kleine piste kwam was hij zeker een 30m hoog.

Ik ben onmiddellijk uitgeweken en terug een circuit gaan doen.

Jean Thys en Boudoin zijn veilig terug gekomen van hun navigatie naar Dakar.Verder een fotoke van een R44 die op bezoek kwam.

Michèle is begonnen met vlieglessen op FK9

En Didier op navigatie met de R22

En hier nog enkele fotos van Michel Evrard vanuit de FK9. Sedan, Avioth, Montmedy en Orval .

 

 

- Op het oudste vliegveld van Belgie, Kiewit worden op 27 en 28 Augustus 2011 voor de eerste keer de "Historic Days" georganiseerd.

Zie voor verdere info   www.historicdays.be/aircrafts.htm

De ULMs zijn ook welkom.

- Verder is er nog een koopje. Zie naar de "Te Koop" pagina


17 April 2011

- En het mooie weer blijft duren. Iedereen kan nu op navigatie vertrekken .

- Frederik en Rudi hebben een mooie vlucht gedaan van 1102 km. Van EBBY naar LFPA ( Persan Baumont naast de ctr van ParijsCharles de Gaulles), dan LFAO (Bagnoles), de Mont St Michel en terug naar EBBY. De ganse vlucht was in gecontroleerd gebied. Te Bagnoles was er een verzameling piloten die het programma NAVI gebruiken. Er waren daar een 40 tal toestellen.Hier volgt een mooie foto van Mont St Michel. Wel een beetje bijgewerkt met Adobe Photoshop omdat het wat mistig was

- Marc Bourgois is met zijn mooie FK9 ELA samen met Lucky naar Normandie gevlogen ,dez laatste heeft enkele prachtige fotos gemaakt. Het zicht vanuit deze FK9 is super omdat er geen versteviging in de ruit in het midden zit.

- En Christoph en Didier zijn naar het salon van Friederikshaven geweest.(ik weet niet dat het juist geschreven is)

Het bedrijf van de FK9 gaat een ULM maken op het model van de Mustang P51 . Het  Amerikaanse mooie en bekende vliegtuig van de 2° wereldoorlog.

- Verscheidene DPMs vertrokken ook naar Kiewit.

- Allé, dat is alles van deze Zondagsgazet. Ik weet verder niets meer te vertellen . Tot volgende week hopelijk !!!!!


11 April 2011

- Half Baisy-Thy vertrok op navigatie wegens de zeer goede weersomstandigheden. Vrijdag vertrokken 2 MCRs met Chantal, Luciano en Claude naar VENETIE. Langs Duitsland, dan over de Alpen en zo naar hun bestemming. Een andere MCR met Jean-Thys en Boudoin zochten de warmere landen op. SENEGAL/DAKAR. De eerste foto heb ik van het internet van Boudoin doorgekregen. Hij was in Valences.

DIDIER VANNECK vertrok met zijn FK9 op de volgende route: EBBY naar Arras, Bernay, St-Valery, Dieppe , Abeville , EBBY

Terugweg op 8500 FT. Hierbijgevoegd ook enkele fotos.

- Een andere piloot THIERRY CONIL die bij ons gebaseerd was maar nu in Frankrijk werkt ging naar de MontBlanc .Prachtige foto!!
 

 

- Op Zaterdag vertrokken er een 7- tal toestellen naar SEDAN waaronder 4 DPMs. Een fantastish w.e.! en ik denk dat Brussels info zeer drukke dagen hadden.

- Hier 2 fotos van het vertrek naar Venetie.

- De DPM éenzit en de G72

 

Dirk met de Tanarg

- Jan en Alex en  Ryannair in Overhead die ook kwam stoeffen met zijn Winglets.

- Allé, dat was het weer voor dit prachtig w.e..


2 April 2011

- In het w-e. is Mr Schot gelost met CDV en Marc was op bezoek met zijn Pioneer.Hij is nu gebaseerd in Middelburg.

Zaterdag was het héél mooi weer en de duiven werden gelost in Baisy-Thy onder toezicht van de lady's op het terras met een fris drankje om te genieten onder de zon.

 

 

 

 

Hier een mooie foto van de nieuwe FK9 met winglets

 

 

 

29 Maart 2011

- Marc Fivez heeft ons een zeer interessante link doorgegeven voor een radiocursus. Als je klikt op de communicatie kun je het geluid ook horen. Proberen! het is echt de moeite  http://www.skybrary.aero/solutions/allclear/Resources/RTFGuide.pdf

 

27 3 2011

- Hier de fotos van Budel  klik hier

De navigatie van Budel begon op Zaterdag een beetje twijfelend. Een mistig weertje en de zichtbaarheid was niet fameus. Na goed de meteosites uitgepluisd te hebben vertrokken we na een grondige briefing. Er hadden zich 23 toestellen aangemeld + een FK9 die daar moest geleverd worden. De piloten kregen veel hulp van de 8 instrukteurs die meegingen op deze tocht.

1 FK9 kwam van Cerfontaine en 1 van Kiewit rechtstreeks naar Budel.

Juist voorbij Gembloux werd de zichtbaarheid veel beter en dat kon ik dan ook melden op de radio langs 123,45 interpilot.

Een mooie tocht langs Avernas, Hasselt, Genk en dan kwamen we aan de Nederlandse grens langs Stramproy. Daar aangekomen moesten we zakken naar ongeveer 1000ft, richting Zuid Willemvaart naar de hoogte van 415 ft . Een beetje raar voor de Belgische piloten omdat daar geen integratie bestaat omdat er op een grotere hoogte een circuit voor de vliegtuigen is. Hier en daar moest een beetje gecorrigeerd worden door de toren van Budel en enkelen moesten een 360 maken in de downwind omdat ze te dicht op elkaar zaten en dan het circuit te groot werd en over verboden gebied gevlogen werd.Maar iedereen goed aangekomen en de parkeerplaats was al voorzien door René, de sympathieke DPM piloot die ons uitgenodigd had. Kempen Airport is de grootste privé luchthaven van Nederland . Zij word gerund door familie Franssen die daar een enorm werk heeft verricht en er een prachtige airport van gemaakt heeft. 105 toestellen en vele super hangars. René had zich deze week echt uitgesloofd voor ons want hij had de DPM hangar volledig uitgekuist zodat er alles pikfijn uitzag voor ons bezoek. Hier een foto van René, Didier en Christoph en Kempen Airport.

Een zeer toffe rondleiding en de installaties zijn zeker indrukwekkend. De toren, de leslokalen, het leslokaal speciaal voor de radiocursus, bureaus en het gezellige restaurant Cockpit .

René was heel tevreden over dit bezoek en volgend jaar zijn we weer uitgenodigd! Wij danken hem zeer voor deze toffe dag en hij heeft het ook geregeld dat we er gratis konden landen.

Ook onze dank voor de restaurantuitbater die een half uurtje vroeger heeft opengedaan voor ons en zeker bedankt aan alle piloten die deelgenomen hebben en die er samen een fijne dag van gemaakt hebben.

Op de terugweg had ik Didier Coddens als passagier bij en zijn we langs Maasbracht gevlogen en links van ons lag de luchthaven van Maastricht . Sommigen waren geland in Avernas en anderen vlogen rechtstreeks naar Baisy-Thy.

S'avonds was ik echt pompaf en alle stress was weg omdat iedereen veilig was teruggekomen en er geen stukken waren gemaakt.

Deze week komen  hier op de site vele andere fotos van andere piloten. Kijk er naar!

 

- In het w.e. stonden er voor het terras 3 mooie Tanargen samen .


-Op Zaterdag 2 April is er een pop/rockconcert in Genval in Salle Le Genival Av Albert 1er, 146 .Michel dillien, piloot 3asser en zoon van Dillien, welgekende voor de radiocursussen,staat daar achter de drum. Begin 20h30 en het kost 8€, een drankje inbegrepen.

Het is soft rock en de deelnemende groepen zijn: "CopyPaste", "Couleur Rock" en "Stuck in the middlerock"

Op Zaterdag zag Berangere zich in de hogere hemelsfeer. Ze werd gelost door Mathieu.Hier een foto van haar eerste landing met deFK9. Mooi om te zien!!!!

 

zaterdagavond was de maan op zijn grootste sinds 20 jaar. en s'morgens was het ook super.

Neen, dit was nu eens niet een helicopterkaping maar wel om te dpmmen<<<<<<<<<<<;

Nog de nieuwe winglet in aktie.

18 maart 2011

- Vincent Pira , éen van de DPM piloten die veel vliegen en bezig is met mooie navigaties is begonnen met een website.

 Voor een bezoekje op deze site: klik op volgende link.   www.oo-e29.be.

 Hij staat ook vermeld op de "LINKS" pagina.

- Degenen die interesse hebben om een informatieles over de nav naar Budel kan op Maandagavond 21 Maart naar deze les komen in het leslokaal van Baisy-Thy. Begin van deze om 19h30 en is gegeven door Frédéric.

13 maart 2011

Opgepast !!!! Er is een verandering van datum in de Nederlandstalige theorielessen. Ze beginnen op 1 April (geen Aprilgrap hoor)

Klik op de volgende link voor verdere informatie

  Er kunnen nog inschrijvingen gedaan worden. Deze lessen worden gegeven door Jan Vanhoef.


 

- Zaterdag was het zeer goed vliegweer en ik ben  op navigatie geweest naar Sedan in Frankrijk met 2 andere DPMs. Den Tweety en Navman(Ronald). Het was een flinke wind op kop langs Gembloux, Temploux, Samber en Maas en daarna voorbij de centrales van Chooz. Ongeveer tegen Orchimont zagen we in de verte een front aankomen en het was echt niet meer te doen. Zeer hevige turbulenties en de grondsnelheid was op zekere momenten maar 45 km /uur. Langs de radio hebben we besloten om terug te draaien en naar Maillen te vliegen. Eventjes trekken aan de bar en ik had nu een grondsnelheid van 169 km/uur. Wah..... plezant. In Maillen aangekomen was het croswind en na de landingen was het etenstijd.  Er was een heli Compress op bezoek met een 912 Rotax. Knap machientje!Bij het opstijgen in Maillen werden we serieus dooreengeschud en het was nu echt werken geblazen.

Na Liernu zijn we terug naar Baisy-Thy gevlogen en we hadden een 3 uurtjes vlucht op ons palmares. Het was een tijdje geleden dat ik nog met de Walter en de Ronny zijn weg geweest en het deed veel deugd !

- Op onze basis hebben ze nu ook een 40 tal zonnepanelen gezet op de nieuwe hangar en boven het leslokaal werd er een grote  opslagplaats gemaakt . Op de voorgrond de nieuwe Tanarg van Frank met 912 motor.

 

- Op Zaterdag voor de middag organiseerde Benoit van Europeanballoon een veiligheidsseminarie met een 14 tal deelnemers buiten de demopop gerekend want anders waren er 15.

En Didier,Christoph en Jean Luc in de R44

8 Maart 2011

Op maandag 21 maart 2011 à 19h00, voor wie zou interesseert zijn, is  Frédéric van Aerssen bereid om een soort cursus navigatie te organiseren op basis van de navigatie naar Budel. Wij zullen deze navigatie voorbereinden met : tekening van het traject op de kaart, welke cap, waar te vliegen, welke hoogte, welke gronde referenties te nemen, waar te zien als de zone actief is of niet, enz….

Geschatte tijd +/- 2h30. Deze cursus zal vooral in het Frans gegeven worden, maar iedereen is welkom. Frédéric kan in het nederlands aan de vragen antwoorden

Prijs : nog niet bekend, maar maximum 20€

 

Le lundi 21 mars 2011 à 19h00, si cela vous tente, Frédéric van Aerssen est prêt à organiser une sorte de cours sur la préparation de la navigation, en prenant comme base le vol vers Budel.  On pourrait profiter de cette navigation pour la préparer en dessinant le trajet sur la carte, prenant les caps et autres dérives, en voyant les points de repères à éventuellement trouver, en vérifiant si les zones traversées sont actives ou non, etc …

Temps estimé : +/- 2h30. Ce cours sera donné principalement en néerlandais. Mais tout le monde est bienvenu. Frédéric peut répondre aux questions en néerlandais.

Le prix n’est pas encore connu mais sera de maximum 20€


 

            Info over Nav naar Budel/Weert : Te volgen route: 

    Dit zijn enkele te volgen nav punten. Iedereen moet wel zijn eigen navigatie maken op zijn manier maar wel langs deze punten navigeren.

- De terugweg is vrij . Een hele mooie tip om te doen: Terug langs "Stamproy" en dan ZO naar "Maasbracht" en dan heel de Maas volgen langs de grens Nederland-Belgie naar Maastricht. Dan boven Luik terug naar punt "Gingelom"of, als je nog spirit hebt: Oostelijk langs Luik verder de Maas volgen en dan langs Namen en terug naar EBBY.

Ongelooflijke mooie route en aanbevolen! Dit natuurlijk met goede weersomstandigheden.

Een kaart + GPS is zeker wenselijk. Vraag hulp aan je instrukteur!!

KLIK HIER VOOR DE VAC KAART VAN BUDEL    Budel VAC        

Ter inlichting op de kaart: MLA = Micro Light Aircraft ( bij ons ULM)

Vanaf het Zuid Willemsvaart mogen we maar 100 m AMS vliegen !!!(Zoals bij ons het circuit maar GEEN integratie boven het vliegveld) We moeten in het midden van Downwind afkomen.

 

Navigatiepunten Naar Budel/Weert     EBBY-PERWEZ-Gingelom-Stamproy-EHBD  
Perwez Windmolens Liernu     N 50°37'20''   E004°48'53''  
Gingelom Rechts van Landen     N 50°44'55''   E005°07'55''  
Stamproy Rechts CTR Kleinen Brogel in Nederl N 51°11'36''   E 005°43'26''  
Budel/Weert (EHBD) Circuit ZO op 600ft QNH   N 51°15'16''   E005°36'02''  
  Radio Budel/weert 122,15      
           

6 Maart 2011

- Berangère, FK9 piloot vertrekt voor verscheidene maanden naar het verre oosten. Ze organiseert een drink in de bar van Baisy-Thy op Zondag avond 27 Maart om17h .

Hier haar mailtje

"Rejoins nous a Baisy Thy en fin d'apres midi dimanche 27 mars pour le pot de départ de Bérangère (qui part pour quelques mois...et reviendra!). Nous commencerons vers 17h00 après les vols de la journée. A noter dans vos agendas..."

- Hier een zeer goede tip: Vroeger kon men zijn GPS instellen maar de nauwkeurigheid en hoogtemetingen waren niet nauwkeurig. Sinds enkele dagen is nu wel WAAS in Belgie actief.

Waas staat voor Wide Area Augmentation System. Een systeem voor het opheffen van de fouten die ontstaan in de GPS positieberekening als gevolg van ionosferische afwijking in het GPS signaal.

Het is met een aantal grondstations dat Waas een correctie brengt op het GPS signaal.

Op de meeste modellen GPS kun je WAAS connected instellen. Dat is een zeer nauwkeurig systeem. De tip komt van JP Wiertz. Hij heeft het geprobeert en op de basis was de hoogte een 580 ft. Hij zette de Polaris op de lift en hij kondigde een hoogteverschil van 8 ft aan!!!!!

2 Maart 2011

- Michel Evrard heeft een nav gedaan met zijn instrukteur Daniel in de omgeving van Dinant. Hier enkele mooie fotos ervan.De eerste is het hospitaal van Godinne en de 2° Dinant.

27 Februari 2011

- Zaterdag kwam Alex Deman die een schoonmaakbedrijf heeft naar Baisy-Thy om enkele toestellen te kuisen . Hij heeft een Osmose apparatuur. Alex vliegt bij ons ook DPM.

26 februari 2011

- Deze week zijn er 2 nieuwe toestellen aangekomen in Baisy-Thy: De nieuwe Tanarg Bionix met carbon en De Skypper met de allerlaatste nieuwe vleugel" NUVIX" Deze laatste is een simpeler versie van de Bionix vleugel zonder winglets maar wel met het systeem van harnas.

 De Skypper zal gebruikt worden als lestoestel. Een supervleugel met motor Rotax 912.

Er zijn bars geinstalleerd voor de monitor met dubbel besturing.

 Deze winter zijn er echt weinig goeie vliegdagen maar: er is hoop! De lente kriegt stilletjesaan zijn lentekriebels. Neven de bar is er terug leven in aankomst.


 

20 Februari 2011

- Op Zaterdag 26 Maart gaan we op navigatie naar Budel in Nederland. Zowel 3 assers als DPMs kunnen hier met meedoen. De nav is ongeveer 125 km (enkel) Budel ligt juist in de zone Kleine Brogel en juist over de grens in Nederland. Het is een groot vliegveld maar de vliegtuigen vliegen circuit Noord en wij, de ulms crircuit Zuid. Normaal is de landingstax daar 20 € maar Eric, die ons vandaar uitnodigde heeft het klaargespeels dat dit GRATIS is. Meer inlichtingen zullen volgende week hier meedegedeeld  worden. Zowel gevorderde als leerling piloten kunnen meedoen. Ze nemen dan hun instructeur mee. Inschrijvingen bij gerard@ebby.be of bij Gerard aan de bar in het w.e. Het vertrek zal om 9h15 voor de dpms zijn en om 9h30 voor de 3assers. De briefing daarvoor is VERPLICHT want we kunnen daar binnenkomen zonder radio gebruik maar de leader meld de groep aan.

Er is een rezervedatum voorzien van 2 April moest de meteo het niet toelaten.

 

- Vrijdag kon er goed gevlogen worden en Willy was in goede doen . Pierre van Febiac was aan het oefenen en Didier met MCR.

 

Op Vrijdag was het grote moment van Loir, FK9 piloot. Hij was gelost door Lucky. Deze laatste stond er wat zenuwachtig bij maar even later was er de champagne en alles kwam goed!

Hier Daniel met Evrard Michel in actie.

 

Zaterdag was het vollen bak. Zeer mooi vliegweer maar niet zo geschikt voor verre navigaties. Wel geen turbulentie en de wind mooi in de as van de lange piste.

Zondag na enkele kleine vluchtjes werd het zicht zeer slecht en de zichtbaarheid was noppes! Dus werd er niet meer gevlogen .


7 Februari 2011

- Weer een slecht vliegweekend.

 In de laatste 10 jaar hebben we nog niet meegemaakt dat het zo lang slecht was om te vliegen. Eerst sneeuw, wind,te nat enz....

Op Vrijdag avond opende Jela , de vrouw van Didier haar vernieuwde Beautyshop in het centrum van Lubbeek.

Er was veel volk.

Misschien een tip voor Valentijn !! Een cadeaubon voor de vrouw.

Zonnebank, lichaamsverzorging, pedicure en nog veel meer. Voor contact: tel Jela: 016 630436

 

30 Januari 2011

- Héél koud maar nog veel vochtigheid in de lucht en dus dikwijls zeer slecht zicht. Vrijdag en Zaterdag was het nog te doen en er was weinig turbulentie. Zondag was de mist echter de baas en er kon enkel beperkt circuit gevlogen worden.

Toch een bezoeker met de "Dragonfly". Van op afstand was het precies een toestel van 20 jaar oud dat daar aankwam maar vergis je niet: deze drieasser is uitgerust met een 100 pk Rotax en een ultramoders cockpitsherm.

De weerdiensten hadden goed weer aangekondigd en dus iedereen kwam naar Baisy-Thy maar ze bleven plakken in de bar.

- Ik heb met de DPM piloot van "Budel" in Nederland gesproken en in Maart gaan we op navigatie naar dit Hollands vliegveld.

Het is gesitueerd juist over de grens rechts boven Kleinen Brogel. De route is de windmolens van Liernu, Avernas en dan Budel.

De juiste datum en inlichtingen zullen later nog meedegedeeld worden. De nav is zowel voor DPMs als DRIE assers, ervaren piloten, leerlingen met instrukteurs enz... We zullen wel in aparte groepen vertrekken en de briefing zal verplicht zijn om mee te doen.   www.kempenairport.nl

Er is ook een mooie bar en restaurant.

Het is ongeveer 125 km

 

23 Januari 2011

- Donderdag was er een strakke crosswind op de grote piste maar Sébastien DELMEE was in uitstekende vorm en daarom kon hij gelost worden op de FK9 . De instrukteur was CDV .

Het geluk straalde van zijn gezicht na de perfekte landingen. Proficiat Sébastien.

- Zaterdag véel regen en Zondag zeer mistig dus werd er niet gevlogen. Maar....les enfants s'amusent !!!

- Er is sprake van een 2daagse tocht met de federatie naar de luchtshow in "Bitburg" in Duitsland.

Het overnachten zal in Bullingen zijn . Dat is een nav die ook goed te doen is met de DPMs.

Datum w.e. van 27 en 29 Mei

Hier de link naar deze show  http://www.expo.aero/europe/

 

11 Januari 2011

- Lucky heeft Zondag zeer mooie fotos genomen in de FK9.  Voor verdere fotos zie op zijn website

   http://lucky.luckyflyer.be/110109_clouds/index.html

 

10 Januari 2011

- Eindelijk was het ULM veld nog eens goed bereikbaar zonder sneeuw. De gemeente had met de bulldozer de weg vrijgemaakt.

--Op Zaterdag was de eerste les van Chris voor English. Deze cursus is bedoeld om een voorbereiding te maken op het examen van English in Frankrijk. Daar kost het een 75 € en in Belgie is het 250 € en moeilijker.Daarom de keuze om dit examen te doen in Frankrijk en de geldigheid is hetzelfde. Deze cursus werd georganiseerd door Frederik.

- Als er nog 6 kandidaten zijn word er terug een nieuwe cursus met 2 sessies georganiseerd. Dus als er iemand geinteresseerd is, laat het me weten. (gerard@ebby.be)

-Zondag was een prachtige vliegdag en dus werd er druk gevlogen.

Hier Jan van banden "Lubaco" met zijn eigen toestel met instrukteur Jan Vanhoef .

- De GO3 en de 62 in aktie en Peter Lescrouwaet met zijn MCR.

 

En in de les English

-

 


7 Januari 2011        

- Het weggetje naar het vliegveld is terug open!!!

- Le chemin est ouvert !!!


 2 Januari 2011

- Wie Zondag naar de basis kwam moest met de voettram.

 Het weggetje was nog geblokkeerd maar zal normaal opgeruimd worden door de gemeente.

 De wagens werden in het begin van de weg gezet en dus te voet verder.

 De DPM's hebben kunnen vliegen maar voor de 3 assers was het nog iets te vroeg. Dat zal deze week wel  verbeteren denk ik.

 Walter en Ronny vlogen richting Liernu en deze laatste trok een zeer mooie foto van enkele verdwaalde hertjes.

Hier de sportieve voetgangers: de laatste met dat korsetje en die kromme pootjes, dat ben ik, maar wel wat trager.

De morgen was begonnen met wat koffiekoeken van de instructeur Jan Vanhoef. Tweety, Joel, jan en Christoph waren hun aan het amuseren met de Quad.

 

Villers lag er dromerig bij in een winterjasje en is rustig aan het ontdooien (foto Ronny).

En de reporter van "Vol Moteur" was de Tanarg Bionix nog eens aan het proberen en Tweety de zijne.

En ikke maar dromen totdat dat ijzeren harnas weg mag en dan zal ik mijn schade wel inhalen met de vlieguren !!!

Toch een mooie Zondag en het belangrijkste was dat het plezant was!


25 December 2010

Op de Brusselse ring waren er 2 rijvakken open en het was goed berijdbaar.

Vanaf de N5 voorbij Waterloo begon de miserie. Vanaf de lichten aan de Leeuw van Waterloo ging het zéer moeizaam en was het opletten geblazen. Je geraakte amper op de kleine heuveltjes onderweg.

Aan het kruispunt van het Palladium wou ik rechts naar Baisy-Thy en de weg was daar afgesloten op het rechterrijvak. Hopen sneeuw!!!!

Toch geprobeerd en aan het begin van het kleine weggetje moest ik eerst een half uurtje schuppen om daarin te geraken. Dan de auto laten staan en helemaal te voet naar de basis. Soms tot aan de knieen in de sneeuw want ik moest langs het veld. De weg was helemaal ondergesneeuwd.

Het zicht aan het vliegveld was halucinant.

 

Het terras

En de sporen van wild.

Ik denk dat er op het ogenblik niet zal gevlogen worden.


20 December 2010

-Er staat nu op de openingspagina een rechtstreekse link naar de zeer goede Meteo site van Lucky.

19 december 2010

- Baisy Thy in de sneeuw (fotos Walter Vanbelle)

 Walter en Didier trotseerden het wintergeweld.

- De speciale meteolessen zijn nu afgelopen en zijn een succes geweest dank zij de inzet van Lucky onze instrukteur. Er waren veel positieve reacties.

Hij heeft er veel werk ingestoken en dat vinden we fantastisch!. Bedankt Lucky.

Hier  2 fotos van de Nederlandstalige sessie.

 

De GO3 in het mooie winterlandschap met de grote mixers op de achtergrond.

Mathieu had veel werk met het ijs te verwijderen uit de wielkappen en de heli van Nijvel was ook op bezoek en kwam wat stofsneeuw

opdwarrelen.In de bar was het ook gezellig en werd er een broodje gegeten en werd er wat bijgepraat. De Joel was ook terug van de sahara. Van + 30° naar -10°.

 

17 December 2010

- Ik ben nu Vrijdag 17 December rond 12h aangekomen in Baisy-Thy en het weggetje is zeer goed bereikbaar. Er is maar enkele cm sneeuw gevallen hier. Hopelijk blijft het zo .

12 December 2010

- Zondag tot 12 h was het stralend vliegweer maar na de middag kwamen de buien opzetten.

Er werden toch wat vluchten gedaan want de laatste tijd was het echt rotweer.

Hier Jan Vanhoef en Jan van de bandencentrale "Lubaco" van Lier.

 

11 December 2010

- Zaterdag 11 December was het plafond te laag om te vliegen en heel de dag was er mist. Dus zeker geen vluchten vandaag maar er was wel de eerste speciale Meteoles . Lucky had zich zeer goed voorbereid en heeft er een zeer toffe uitleg gegeven met vele tips voor een goede voorbereiding van de navigaties/Het leslokaal was vol en zowel gevorderde als onervaren piloten konden hier  veel opsteken. Lucky had voor deze gelegenheid een zeer goede website aangemaakt om de beste meteovoorspellingen op éen rijtje te zetten.

Een dikke proficiat voor Luc Vanerom. Volgende week is het de beurt aan de Nederlandstaligen.

Het is nog steeds mogelijk om in te schrijven.


 

Er is ook een volledige cursus Meteorologie van Belgocontrol. Voor meer inlichtingen en kostprijs zie naar de site van de federatie  www.fed-ulm.be