5 Juli 2010

- Hier joel met de Tanarg.

- Zaterdagavond was het Tepayaky avond. Ronald had die zelf gemaakt en hij en Walter hadden ons uitgenodigd. Er is plaats voor een 10 tal personen. Veel hout, een metalen plaat, een S vormige buis en eventjes 500 gaatjes geboord + ontspanner en een gasbus: dat is een Tepayaky a la Ronald.

Als de plaat heet is er wat zalm , scampis, soya scheuten en soya op en we zijn héel goed aan het eten.

Het smaakte overheerlijk!!!!!!

- Piloot MCR Noel Petit komt steeds naar Baisy-Thy met zijn zoon Juju.

Dit w.e. vloog hij ook op DPM.

 

 24 Juli 201O

Hello à tous,
Voici un lien qui explique une rencontre d'aéro-Modélisme à Andenne.
+/- 5 Km à l'ouest d''Andenne et 1 Km au sud de la Meuse.
Cette compétition européenne commence lundi 26 juillet pour se terminer vendredi 30 juillet.
Il s'agit de modèles de 4 mètres d'envergure dont certains particulièrement rapide.
Évitons donc cette zone la semaine prochaine.
Bons vols à tous.
Dumbo.

  http://www.f3i.be/site/

 

22 Juli 2010

Er is een FK9 te koop op de "Te Koop pagina" Met plaats in de loods op Baisy-Thy.

20 Juli 2010

- Hier 3 mooie fotos genomen door Natalie. Eerst CDV en dan Lucky in een euforische snoeppauze.

 En ...het was prachtig weer en wat doe je dan?  Genieten op het gazon!!! That's ULM Baisy-Thy !!

 

19 Juli 2010

- Hier enkele fotos van Ronald. Ze waren Zondag naar Bullingen geweest waar ook veel volk aanwezig was . Onderweg een prachtig zicht. Op de terugweg kwamen ze Joel tegen met zijn Tanarg die hen tegemoet was gekomen. De laatste foto is van een helicopter op Baisy-Thy.

Wel, al zeg ik het zelf.....het gazonneke in Baisy-Thy ziet er goed uit!!!

 

18 juli 2010

-Vanmorgen vertrokken Claude Petré en zijn vrouw met MCR en  Luciano en Chantal, eveneens met MCR naar Zwitserland.

Wilfried Bouquet, Ronny en Walter en een piloot van Izières, Mertens Charles vertrokken met de DPMs naar Bullingen .

Een prachtige dag met veel zon, niet al te veel wind en een mooie zichtbaarheid. Wat moet je als piloot nu nog meer verwachten?

17 Juli 2010

-Vandaag eventjes een dagje rust dacht ik. Niets van waar!! Rond 6 h hoorde ik wagens aankomen en dus eventjes in pyjama naar buiten om te controleren wie die gasten waren. Het was Benoit die ging vertrekken met zijn grote luchtballon. Dus eventjes wat fotokes genomen en hier is het resultaat.

 

13 juli 201

- In het w.e. waren er 2 piloten op bezoek met deze ULM. éen ervan was les aan het nemen met DPM en die zal geplaatst worden op een zodiac.

 

- Vandaag ,Dinsdag was het de Tall ship racing in Antwerpen. Dus wij op weg met 3 dpms. JP Wiertz was mijn co piloot  en Ronny en Walter waren er ook bij met hun DPMs.

Mooi zicht en een uurtje later kwamen we aan in Hoevenen. We hadden per telefoon toelating gevraagd want er waren paradrops. We moesten dus met de radio binnenkomen wat daar altijd aan te raden is. Een uurtje later vertrokken we naar de Shelde neven Doel en het was zeer turbulent. Dus niet gemakkelijk om te vliegen . JP had het ook niet gemakkelijk om de camera te focussen. Zeker niet te laag vliegen daar want er zijn enorm veel torens en kabels aanwezig.

Op de terugvlucht werden we letterlijk dooreengeschud. Het zicht was zeer mooi maar het was sportief. Hier enkele fotos van Ronny en van JP Wiertz.

 

10 juli 2010

- Zaterdagavond vlogen Jean Luc en Geniviève met Christoph mee in DPM.

 

 

7 Juli 2010

- Zie ook naar de bijgewerkte "fotodatabank" op de website www.ebby.be

- Benoit van www.europeanballoon.be heeft een vlucht gedaan met een zeppelin van 75 m lang !!!

 Ziehier zijn fotos van de mooie zeppelin .Nostalgie in een modern jasje. Ik vind het zelf prachtig!!!

 

5 Juli 2010

Na onze vakantie in Frankrijk zijn we meegevlogen met de mooie Polarissen van JP 1 en 2.

Bestemming was St Omer. Deze plaats stond reeds een 5 tal keer op onze verlanglijst maar elke keer was het dan weer slecht weer. Nu was alles oké en we vertrokken langs Ronqières, langs Noord van de ctr Chièvres, Ampougiers, tussen Doornik en Kortrijk en zo naar de bovenste punt van de ctr van Lille.

Eerst moesten we onder de 2500 ft vliegen en het was redelijk warm in de cockpit. Na Amougies kon het hoger en het werd aangenamer omdat het wat kouder werd.

Dan kwam St Omer in zicht . De landing werd ingezet op de betonnen piste langs de kant van de hippodroom en de gevangenis. Deze laatste mag je daar zeker niet overvliegen want anders heb je problemen en krijg je missschien een gratis verblijf met ontbijt.

JP Wiertz moest eerst een 360 maken omdat JP Sabena( dat is zijn bijnaam want hij heeft  er 30 jaar gevlogen) een backtrack moest maken op de piste.

De sympathieke Italiaanse MCR piloot Luciano van onze basis was reeds op de taxiplaats en stond ons op te wachten samen met co piloot Boudoin.

Hier een fotoke van het monument dat daar staat en Brigitte kon het niet laten . Dat kan ik ook !!!!!

Juist neven de loodsen is een zeer goed restaurant en weer niet duur. In Frankrijk op de vliegbasissen is het echt veel goedkoper om te eten dan in Belgie.

Na het eten vertrokken we weer terug naar huis. Hoger of lager, nu was het echt warm geworden. Dus na aankomst op Baisy-Thy was het echt tijd voor een terraske met een frisse pint.

St Omer een goede bestemming voor een navigatie. Volgende keer Abbeville en ik ga met Ronald en Walter in de dpm de tall ship racing fotograferen boven Antwerpen( als er geen notam komt natuurlijk). Hier zie je de betonnen piste en de graspiste van St Omer.

Marc Ravier is met de FK9 naast Cambray gevlogen en heeft er een mooie foto van gemaakt.

4 juli 2010

Zo dicht bij de bar en heb ik ze nog nooit gezien.Misschien hebben ze dorst?

3 Juli 2010

- Lucky heeft zéer mooie fotos genomen van de spottersday, de dag voor de airshow in Beauvechain.    www.luckyflyer.be

-Er is ook een stand op de airshow van Baisy-thy. 1 helicopter, Fk9 en een Bionix staan daar. Didier, christoph en Jacques hebben hen naar daar gevlogen tussen de inkomende militaire vliegtuigen. Ze moesten eerst naar Tienen vliegen van de toren en daarna een zéeer lange final en maken dat ze van de piste waren want op de radio was een waarschuwing voor trage ULMs. Ha, de stoefers!!!!  Wacht tot dat we groot zijn !!!!!

29 juni 2010

- Hier zijn dan een 80 tal fotos van onze vlucht in de Alpen. Vertrokken vanuit Perouges (Lyon) , geland in Albertville, dan Annecy /Bourg en Bresse en dan terug naar Perouges.

Ik ben meegevlogen met Thierry en zijn Polaris. Luc de webmaster van de federatie en Claude waren er ook bij met hun FK9. Deze fotos zijn een mix van mijzelf en Luc.. Hier de link.  klik hier

- En nog een link over dat vogelpark boven Lyon. Enorm mooie fotos !!!  klik hier

Claude was in goede doen want ze had vorige week haar laatste examen gedaan met examinator Luc Devos . In de Alpen was ze druk bezig, de ene keer als piloot zelf en de andere keer als navigator. Maar........Claude: wat is het nu?  Noord of West  ??????

En...het was Westwaarts.


28 Juni 2010

Vrijdag nodigde Thierry me uit voor een tocht door de Alpen met zijn Polaris. Luc ,de webmaster van de federatie en Claude, piloot van Baisy-Thy waren de dag daarvoor ook geland in Perouges, dichtbij Lyon;

De dag begon met een stralende zon en de meteo beloofde zeer mooi.

Dus wij op weg.  De route was vanaf Perouges oost van de kerncentrales en dan richting ZO naar de vallei tussen Grenoble en Albertville.

Thierry vloog wat trager met de Polaris om Luc en Claude de gelegenheid te geven om te volgen met de FK9 naar Albertville. Luc kwam dicht bij ons vliegen en trok deze mooie foto.

De fotos van Luc zijn veel beter want zijn fotoapparaat is veel beter en hij heeft fotos van uit de cockpit van de FK9 genomen. ikzelf trok ze vanuit de cockpit van de Polaris en omdat dat een koepel is geeft die veel reflectie.

Na een landing in Albertville konden we de benen eventjes strekken en een halfuurtje daarna vertrokken we weer richting N O.

ps: er was papparazzi in Albertville.

Enige tijd later volgden we de vallei richting N W naar de lac van Annecy. Echt prachtig !!!!!

In de verte lonkte de Mont Blanc.

Wel oppassen geblazen want er vliegen regelmatig parapentes in de vallei en zelfs op grote hoogte.

 

Thierry was zeer druk bezig met het aanmelden van de 2 ULMs bij Annecy voor onze doortocht. Niet gemakkelijk hoor. Ikzelf zou er serieuze problemen mee hebben.

Na het mooie Annecy gepasseerd te hebben kwam Bourg en Bresse in zicht. NNO van Lyon;

een zeer druk vliegveld waar je echt alles ziet. Helicopters, zwevers, parachutisten, vliegtuigen, ULMs enz....

We hadden normaal geen plaats meer in het restaurant want we hadden niet gereserveerd maar de eigenaar heeft zijn best voor ons gedaan en we kregen toch nog een plaatsje.

Na het eten vlogen we terug naar Perouges richting zuid en Claude was zéer voldaan want het was een prachtige tocht.Claude had vorige week haar laatste examen ULM gedaan bij examinator de Vos en wa in alles geslaagd.

Een super grote merci aan Thierry die me heeft meegenomen voor deze mooie vlucht en zeker aan Brigitte , de vrouw van Thierry die me daar goed verzorgd heeft.

En Luc voor de mooie fotos. Ik moet er nog verscheidene sorteren  en volgende week komt er hier ook een link met een 50 tal mooie beelden van deze trip.

 

25 juni 2010

- Gisteren zijn er hier in Frankrijk bezoekers geweest; Jean Thys en Bouboin waren met de MCR reeds vanaf Dinsdag op weg voor een grote tour van Frankrijk. Donderdag kwamen ze in Perouges aan om een bezoek te brengen bij Thierry en Brigitte. Vandaag zijn ze in de morgen terug naar Baisy-thy vertrokken.

 

24 juni 2010

- Volgende week laat ik U iets zien dat niks met vliegtuigen te maken heeft maar wel met vliegen; En ze doen dat beter dan wij;

Hier reeds een 3 tal foto's van in een vogelpark en volgende week nog een 30 tal  samengevat in éen link.

En dit waren de raarste en uniekste vogeltjes die er aanwezig waren!!!

21 juni 2010

- Vandaag een mooi vluchtje gedaan met Thierry en zijn Polaris vanuit aeroport "Perouges". Het is de streek van"Pays de la Dombe en "Pleine de l'air".

Na enkele minuten vlogen we over de historische en middeleeuwse stad "Perouges" en eventjes verder zaten we reeds aan de Jura met een Alti-surface.

21 Juni 2010

- Eventjes weg uit Baisy-Thy en ik ben op vakantie met Brigitte naar de kanten van Lyon bij Thierry en zijn echtgenote Brigitte ,Polaris piloot van onze basis .

Op 10 minuten is daar het vliegveld"Perouges" waar zijn Polaris op het ogenblik gestald is.  Hij is daar de enige ULM die daar staat . De anderen zijn allemaal vliegtuigen. Ze waren daar zeer verwonderd dat de huidige ULMs zo goed uitgerust waren.

Hier reeds enkele fotos ter plaatse. Spijtig dat we niet naar de bergen konden vliegen want onze eerste dag daar was regenachtig en zeer veel wind.

18 Juni 2010

Vandaag mocht ik even mee gaan tanken naar Charleroi met de R44.

S'morgens reed ik met de auto naar de winkel en in het terugkomen moest ik een kwartiertje wachten want de weg was geblokkeerd door een ceremonie aan het monument van de slag van Napoleon. Het waren een 30 talNederlandse militairen in vol ornaad en sommigen met de zwaarden. ik had juist geluk dat ik mijn klein fotoapparaatje bij had.

En hier zijn andere militairen maar ze liepen niet zo goed in de pas!!!!!

 

14 juni

- Vorige week was er een grote incentive in Baisy-Thy. Het weer was zeer mooi en alles verliep zeer vlot.

Marc Ravier was weer op navigatie geweest en trok deze foto van het kasteel van Huizingen.

-Zaterdag was een navigatie voorzien met enkele dpms naar Sedan .

Na een kwartier op weg naar Gembloux moesten we reeds terugkomen door het lage wolkendek;

In de namiddag werd het beter maar dan was het te laat om te vertrekken. een volgende keer beter!

 

6 Juni 2010

- Op Zaterdag 5 Juni is Marc Bourgeois gelost op FK9 door instrukteur Lucky.Alle twee waren in de zevende hemel !( wel onder de tma van Charleroi natuurlijk).

Marc....proficiat.

Hier Marc en Lucky.  Marc Ravier, die al een tijdje gelost was is stilletjesaan zijn vleugels aan het uitslaan. Deze week is hij tot juist aan de Franse grens voor Maubeuge geweest. Hij heeft onderweg deze foto genomen van de lift van Strepy Thieux.

- En Walter ( tweety) is naar het fabriek in Frankrijk van Air Creation geweest.

Hij was eerst aan het twijfelen. Wat ga ik kopen?  Een carrenage, een nieuwe buis voor mijn vleugel of.... die Bionix Tanarg is toch mooi hé!

Weet je wat.... pak hem maar in voor mij!!!!!

 


- Walter van Belle is voor enkele dagen naar de vliegshow van Middelburg geweest.

Klik hier voor de mooie fotos van Walter.   klik hier

- Benoit van www.europeanballoon.be had een héel klein fotoapparaatje aangekocht om met een zuignap voor hem te bevestigen in de helicopter R44. Het resultaat was fantastisch vond ik.

29 Mei 2010

Zaterdagmorgen was er de les van Fréderic van Aerssen. Voorbereiding op navigatie buiten onze grenzen. De les was druk bezocht en het was héel interessant. Fréderic had het zeer goed voorbereid en een dikke proficiat daarvoor.

- Op de site van instrukteur Lucky staan zeer mooie fotos van navigaties naar St Hubert, Saint Fargeaux en Chateaux de la Loire.     www.baisythy.be

 

26 Mei 2010

- Er zijn vele meteowebsites te vinden op het net maar éen van de gemakkelijkste is toch xcweather.

Ik heb nu op de openingspagina een rechtstreekse link gemaakt (in het midden  onder de activatie militaire zones). Als je deze link opendoet kun je rechts bovenaan de stad intikken waarvan je de meteo wil(ook advanced vieuw klikken voor de volledige info) Nu heb je de wind/windrichting/Zon of wolken/regen/mist/zichtbaarheid en druk.... alles op éen pagina en dit met de verwachtingen voor 6 dagen en per uur!!!!

Als je nu een navigatie doet b.v. naar Verdun, tik gewoon rechtsboven Verdun aan en je kunt alle meteo inlichtingen op éen blad bekijken.Ook de windrichting s'morgens,s'middags enz.....

Amuseer jullie en goede vluchten!!


 

24 Mei 2010

- In het w.e. waren er mooie kleurcontrasten met de gele biovelden in de omgeving;

- Rare vogels op het veld. De eerste is een kiewit en die andere rare vogel... moet die niet aan de Leeuw van Waterloo zijn?

- Landing MCR

- Vrijdag ben ik met JP Wiertz op verkenning geweest naar Sedan. Héel mooi weer . Met de Polaris langs Gembloux , Temploux, Dinant en dan rechtstreeks Sedan. Juist voor Boullion was er op 3 uur vliegverkeer.  2 F16 waren een 360 rond en boven ons aan het draaien.De stoefers!!! ze konden iets rapper vliegen!! Maar, ze verbruikten toch meer dan wij !

Het was toch knap want ze draaiden met de cockpits naar ons gericht zodat ze goed zicht hadden . Zo ne knappe Polaris hadden ze nog nooit gezien!!!

Een vliegveld met een betonbaan en een graspiste. De DPMs circuit Noord op de graspiste en de 3 assers op de betonbaan circuit Zuid.  Wij kwamen aan langs de 08 en konden de Polaris rechtstreeks naar de parking loodsen. Naast de runway 26 is een autobaan en juist daarneven een gezellig restaurantje ,goed eten, spotgoedkoop aan de rand van een meertje. Je kunt er kayakken, zwemmen enz...  Alleen...... niet voor ons want het was die Vrijdag gesloten. Dan maar een kwartiertje wandelen naar Sedan aan de kerk en daar konden we een goeie cola drinken want het was daar in Sedan zeker 5° warmer dan bij ons!

Hier kun je de VAC kaart van Sedan bezien.  klik hier

Jp , eigenaar van de Polaris maakt ook de ulips voor de federatie.

De terugweg was prachtig en op een 40 minuutjes kwamen we weer in de buurt van onze thuisbasis "baisy-Thy".

- Op Zaterdag kon ik niet weg en ik vertelde de tip aan Ronald, Walter en Joel. De 3 DPM piloten vertrokken naar Sedan ( 1h en 30 m ongeveer). Het restaurant was er nu wel open en de mannen hebben hun daar goed geamuseerd. Hier enkele fotos van deze trip.(fotos Joel)

 

- Kislansky met de MCR was naar Blois, Luc Metca met de FK9 en Boudoin hadden Zondag met de FK9 een 1000 km gedaan en Ronny, Walter en Christiaan Desprets met de mooie Tanarg vlogen naar Theux en Bullingen.

-Enkele anderen waren naar Koksyde en Walter van Belle is 3 dagen naar de vliegshow in Middelburg geweest.

- Zondag was het op Baisy-Thy vollen bak en iedereen kon genieten van het prachtige zomerweer.


 

17 Mei 2010

- Een super verlengd  vlieg w.e. Velen vertrokken op navigatie. Zuid Frankrijk, Mont St Michel, St Omer, Luxemburg enz...

- In het begin van het weekend was er een zeer gelukkige Williot. De dpm piloot werd gelost door Christoph en slaagde er zeer goed in.

 De champagne kwam te voorschijn in de bar van Baisy-Thy.

- Piloot FK9 Thomas Maselis had al langer een Franse vergunning maar moest nu zijn test doen in Avernas bij examinator Hendrix voor een Belgische vergunning. Alles goed verlopen en ... weer champagne!!!! Amaai, efkens wachten hé jongens want ik moet nog gaan vliegen hoor!!!!!

- De sympatkieke Eric Reynders, instrukteur en ulm bouwer van Kiewit kwam op bezoek met enkele Calypsos, Storch en een Rans. ze vlogen voor enkele dagen op navigatie naar Frankrijk. Er waren verscheidene oud leerlingen bij van onze basis. Hier volgen enkele fotos van het vertrek .

 

- Zaterdag was er ook een mooie helicopter en Antoine amuseerde zich ook want hij mocht een uurtje meevliegen. De pret kon niet op!

 

- Vergeet het niet !! Zaterdag 29 Mei is de de navigatieles van Frederic.


8 Mei 2010      Asterix-Obelix-love

- Op 19 en 20 Juni is er in Koksyde het veiligheids week-end van onze federatie.  Het is zeker de moeite om in te schrijven . Er zijn demos van de Seaking helicopter, precisielandingen en oefeningen in noodlandingen . Deze laatste kunnen gedaan worden alleen of met instrukteur die ter plaatse zal zijn. Enkele toestellen zullen ook beschikbaar zijn.Men kan éen dag of 2 dagen inschrijven. Jean Luc verzorgd de inschrijvingen op de site van de ULM Federatie  www.fed-ulm.be.

- Hier volgen enkele mooie fotos van Christoph in Rusland/Kamchatka. In the middle off nowhere !!!!

Hallo: dit is het chappement van de heli.

Christoph aan het wachten totdat de vissoep klaar was. Maar........geef mij toch maar de soep van Baisy-Thy hoor.

Héel mooi !!!

Oei!!!! dat is niet zoals in het leger vroeger!!! En de laatste foto: de autostrade in Kamchatka.

 

2 Mei (2)

Onze instrukteur Olivier de Greef  vertrekt in een zeilboot op  een wereldreis van 2 jaar met zijn familie.

De naam van de boot: "Fleur de Lys"

Websiteadres Olivier:  www.voilierfleurdelys.com

Blogadres: http://www.voilesetvoiliers.com/club/blogs/voir/nemo19

De boot bevind zich in de Oostendse haven juist over het station. Er is een opendeurdag op 26 en 27 Juni aan boord.  Iedereen is welkom  en ook om het vertrek bij te wonen op 11 Juli om 14h.

Olivier, le moniteur 3 axes, part en famille pour un tour du monde en voilier avec sa famille le 11 juillet.

 Durée du voyage : Deux ans.Nom du voilier : Fleur de Lys.Adresse du site d’olivier : www.voilierfleurdelys.com

Adresse du blog d’olivier : http://www.voilesetvoiliers.com/club/blogs/voir/nemo19

Le voilier se trouve dans le port d’Ostende juste en face de la gare.

 Les Samedi et Dimanche 26 et 27 Juin de 10h00 à 16h00 nous organisons une journée porte-ouverte à bord du voilier. Bienvenue à tous.

Vous êtes tous invités à assister au départ du port d’Ostende le 11 juillet à 14h00.Notre téléphone : 0477 77 49 33

 

Zondag morgen véel regen maar af en toe een kleine opklaring . Veronique, de vrouw Olivier profiteerde ervan om een dpm vluchtje te doen met Jan Vanhoef. Haar schoenen waren te los en dat was te gevaarlijk om te verliezen in de schroef. Dus ....schoenen uit .  Het was aan de grond maar 10° en dus daarboven een pakje kouder !!!

Hier nog enkele fotos van Roos van Acker op de nav naar Amougies.

De eerste foto is file aan het holdingpoint RW 29.

De aankomst in Amougies en.... die Bionix en dan in het geel hé Walter ?????

En onderweg... amaai, die toren staat die nu links van mij of rechts????? Ik zal mijne gps toch eens moeten updaten hoor want, stond die er vorige week ook al ???

-En... dat was nog niet alles: onderweg kreeg ik naar mijn voeten van Brigitte langs de radio dat ik vergeten was dat we op 1 Mei 8 jaar samen waren. Oei...Slechte punten!

 

2 Mei 2010 (1)

 Op 1 Mei waren er 28 inschrijvingen voor de nav naar Verdun. Een 10 tal DPMs , 4 Polaris en de rest waren ><mcrs en FK9.
Iedereen vol verwachting maar s'morgens telefoneerde ik naar Verdun en kreeg te horen dat het daar slecht weer was. Ook in de namiddag was de weersverwachting bij ons ook slechter. Dus afgelast en de meeste toestellen vertrokken naar Amougies en de snelste verder naar St Omer. Deze laatste moesten echter terugdraaien wegens bewolking dat stilletjesaan naar onze kanten opkwam. Onderweg naar huis toe besloten we langs de radio om te landen in Buzet om wat te gaan eten. Een serieuze crosswind daar en het was zeker niet gemakkelijk om te landen daan.

Na de vluchten reageerde iedereen anders. Jean Luc was een goeie DODO aan het doen en Ronny kon zijn energie niet kwijt want zijn haar stond heel de dag rechtop. Precies aan de 220 volt gezeten?

Hier enkele fotos van in Amougies . Daar is een zeer knap systeem om te tanken. een quad en een remorkske.

 

- Vorig w.e. zijn er ook verschillende toestellen naar Fainsveel in Frankrijk geweest.Walter Vanbelle heeft ons verscheidene mooie fotos doorgestuurd. Ik ben er met Joel daar vroeger ook verscheidene malen geweest en het zijn daar héel vriendelijke mensen die altijd behulpzaam zijn. Een aanrader!

26 April 2010

Prachtig w.e. om te vliegen en om te genieten op het terras van Baisy-Thy. Er werden vele navigaties gedaan. Naar Bar Le Duc in Frankrijk, Koksyde aan de zee enz...

Boudoin vierde zijn 25 jarig bestaan als piloot ulm. een dikke proficiat!!

Yves en Dirk waren er dit w.e. ook bij en waren goed aan het oefenen.

Ook de FK9 lieten zich niet doen.

 

Het zeer vriendelijke koppel Luciano en Chantal vlogen ook naar de barbecue van Bar Le Duc.

 

19 April 2010

-Op Vrijdag was er een vliegverbod . De vulkaan had een boerke gelaten. Veel te stof in de lucht. Rond 4h werd het verbod opgeheven en we konden weer de lucht in . Zaterdag was alles ook oké voor de VFR vluchten en er mocht gevlogen worden onder de 4500 ft en niet in gecontroleerde gebieden. Er werd getankt, alles nagezien en iedereen ging de lucht in om te profiteren van het goeie vliegweer. Vivier in zijn nieuwe DPM en....... Marien gaat  zijn Tanarg toch niet inruilen voor dat Rollske??

Zondag morgen een super mooie ochtend en het beloofde de mooiste dag van het jaar te worden. Helaas: er kwam een notam dat er helemaal niet meer mocht gevlogen worden.

Dus iedereen op het terras en genieten van de Belgische bieren om die stofwolk van Ijsland door te spoelen.

Of... er was toch verkeer in het circuit!!!

Ready for take off   en ......turning downwind.

Runway vacated en ...... mayday mayday landinggear break down

- Binnen 14 dagen is de navigatie naar Verdun. Opgepast! het is niet de bedoeling om allemaal achtereen naar daar te vliegen. Iedereen maakt zijn navigatievoorbereiding klaar. Meteo, kaart, vliegplan(alleen of in groep enz...) Het is de bedoeling om er van te leren en niet iedereen te volgen. Er zijn verscheidene instrukteurs  om raad te vragen. Inschrijven kan nog tot en met 25 April. De DPMs vertrekken om 9H local time en de 3 assers mogen vertrekken na de laatste dpm.

16 April 2010

Christoph aan het oefenen met het nieuwe electrische karretje om de helicopters voort te verplaatsen.


 

Er is ook een volledige cursus Meteorologie van Belgocontrol. Voor meer inlichtingen en kostprijs zie naar de site van de federatie  www.fed-ulm.be