16 Oktober

-Er is een okkasie radio Icom te koop. Zie naar onze TE KOOP pagina

16 Oktober

-Zoals eerder verteld, ga ik in de winter enkele kleine tochtjes organiseren naar andere ULM terreinen of vliegvelden.

Kwestie van de leerling piloten eens de kans te geven om die andere vliegvelden ook te kennen . En, omdat we in groep gaan is het voor hen ook veiliger en plezanter.Let wel op !!! Iedereen maakt wel zijn eigen voorbereiding en navigatie.

De eerste tocht is op Zondag 11 November naar MAILLEN. Vertrek om 10 h s'morgens. Ik zal op kop vertrekken en mijn trim op traagste zetten. Joel gaat ook al mee en die vertrekt als laatste. Zijn er verscheidene groepen dan spreken we nog wel af.

De brute routebeschrijving is: EBBY->Villers-La-Ville -> Gembloux -> Floreffe (NIET Florennes!) aan de Samber-Naninne en Maillen.

Het is voor de traagste bijna een uurtje vliegen. Daarna nemen we daar een koffietje of iets anders aan de bar en we vertrekken terug naar huis.

De leerlingen mogen natuurlijk ook aan de instrukteurs vragen om mee te vliegen. Je betaald dan juist de uren vlucht.

Iedereen die mee wil, bezorg me een mailtje of verwittig op tijd  Gerard.

Mail: gerard@ebby.be  of tel: 0475481780

Iedereen mag mee. Dpm, 3 asser, leerling of een ervaren piloot.

Klik op volgende link voor de eerste routebeschrijving. Later volgen er de waypoints. 

Een alternatieve datum indien het slecht weer is: Zondag 18 November


8 Oktober

--    Er is een nieuw koopje op de "Te koop" pagina : Een GPS 96     

- De theoriecursussen zijn gestart en je kan wel zeggen dat het een groot succes is. Met de Franstaligen en Nederlandstaligen samen zijn het er een 60 tal.

-Hier kun je de fotos bekijken van de tour van Belgie 2007 (van Bisschops en Didier          Je kan ze ook terugvinden op onze fotodatabase.

- Zondagmorgen ben ik op stap geweest met éen van de dochters van Peter ,een FK9 piloot op Baisy-Thy.

Hij vloog met de FK9 met zijn andere dochter langs Liernu en dan de autostrade naar Luxemburg en zo naar Maillin. Ik had met de DPm een binnenwegje genomen langs Gembloux en dan langs Temploux, de Samber en Maas over. Deze beide rivieren waren bedekt met een zeer mooie mistlaag. Alle kerktorentjes van de dorpen staken er pittoresk uit. Ijskoud maar zéer mooi!!!!

We kwamen samen aan in Maillin. De piste was open maar spijtig was de bar nog dicht. Mijn mooie passagier had wel zeer koude tenen. Nadat alle ledematen terug wat op temperatuur waren zijn we vertrokken naar Liernu waar er wel wat warms te drinken was. Voor de middag kwamen we dan terug op onze thuisbasis.

Nota: Wel, die passagier mag nog mee met mij want ik kreeg een zeer goede zelfgebakken cake.

Bij aankomst wou Joel en Roos juist vertrekken naar Liernu. Ik ben dan maar weer mee gevlogen natuurlijk want er stond daar iets nieuws op het menu: Kip Tika....dinges??? Maar het was wel heel goed en we hadden daar nog een gezellig terrasje. Een aankomst van een helicopter Robinson 44 en een Gyrocopter met volledig dichte cockpit.. Bij aankomst in Baisy-Thy was daar ook het terras weer bomvol. Een super mooie Zondag! Spijtig dat ik naar huis moest.


3 Oktober

En, voor degenen die de radiocursus willen opfrissen (link gegeven door Rob Breugelmans) da’s de officiële radiotelephony-manual van de Engelse “Civil Aviation Authority”.  


2 Oktober

Zondag werd  Jeroen gelost op de DPM. Instrukteur was Jan Vanhoef. (Foto  Jozef De Pauw)


30 September

- Donderdag was er ook een voorstelling op Baisy-Thy van een zeer kleine draagbare camera die je met éen schroefje op de dpm kunt zetten. Er is ook een antislipband bij waarmee je deze camera op je helm kunt plaatsen. Er zijn diverse mogelijkheden zoals hem plaatsen vooraan in of buiten de cockpit enz... Hij werkt met een geheugenkaartje zoals met een fotoapparaat. Je plaatst de geheugenkaart in een kaartlezer en je kunt op de computer of op de tv alles bekijken achteraf. Hij werkt éen uur.

Je kunt ze verkrijgen bij Didier (tel 0475587355) en hij kost 149 €. Echt een must !!!!

- Er zijn weer nieuwe koopjes op de "TE KOOP" pagina. Enkele helmen, intercom, koptelefoons enz...

- Instrukteur Jacques Dubois, vroeger helicopter en Marchetti piloot is nu instrukteur op Baisy-Thy. Vorige Donderdag loste hij zijn eerste leerling op FK9. Hier beide gelukkigen met een glaasje Champagne natuurlijk.

-En eindelijk was de nieuwe helicopter 4 plaatsen "Robinson 44" er. De trotse eigenaars waren Roland en Christiaan Hocké.

 Er waren vele bezoekers die een luchtdoop kregen aangeboden voor de receptie. Voor verdere fotos zie op onze "FOTODATABASE" of klik op de volgende link      


26 September 07

- Er is een Tanarg te koop met 912 ixess met 130 uur. Je kunt hem in Baisy-Thy proberen. Tel naar Christoph . Tel:

0477 723 201.Voor verdere fotos zie naar de "Te koop" pagina.

25 September 07

- Hier een foto van Jos De Pauw van een leerling Jeroen met Jan Van hoef in finale.


24 September 07

-Als je eens het kanaal wil oversteken is er een héel toffe site waar je alle vliegvelden met de satelliet kunt bekijken. Ongelooflijk scherp. Vanaf de kaart kun je inzomen totdat je alle vliegtuigen aanwezig zeer goed kunt herkennen. de vliegvelden kun je rangschikken volgens naam, ICAO of per regio. Hier de link ernaartoe. Happy flyght !!      

- En een zeer goede meteo regen radar. Je hebt een loop vanaf 3 h tot 24h. Er staan ook alle grote steden van Europa in. Als je die aanklikt heb je de voorspellingen van de volgende 5 dagen. Weer,wind en regen. Hier de link 

-En een 3° link is naar de onweder radar . Heel interessant !


16 September 07

- Nog een vliegweekend om van te snoepen. Vrijdag, Zaterdag en Zondag was iedereen druk in de weer voor de plannen van het we.

Roland en Christiaan vlogen voor 2 dagen omgeving  Cannes en anderen naar Abbeville en Le Touquet. Walter naar Ursel,Middelburg en Hoevenen enz........

Wat over 10 jaar onmogelijk was is nu voor velen bereikbaar met ULM.

Op de 2° foto zie je het hoger vliegverkeer op Zaterdagmorgen 8 uur; Het is precies de Brusselse ring in file.

Deze dame is zeer gelukkig want ze was op Woensdag gelost met de FK9


11 September 07                 

- Binnenkort beginnen de theoriecursussen van Baisy-Thy.

-Nederlandstaligen beginnen op 05/10/2007 in het Don Bosco instituut in St pieters Woluwe. De leraar is Jan Van Hoef .Voor verdere inlichtingen of inschrijvingsformulier,klik op de volgende link en open het pdf formulier.    

- Voor de Franstaligen zijn de lessen in de bar van Baisy-Thy zelf, gegeven door Christian Overbergh . 


10 September 07

- Hier de fotos van de ronde van Belgie 2007 (fotos van dochter Michel Mortiaux)    


9 September

- Krista en Rudy Van Roy, allebei FK9 piloten zijn nu ook geslaagd in hun radioexamen in Brussel. Zij hebben ook de lessen gevolgd bij Raf De Veylder.

-En hier is de allerlaatste nieuwe Tanarg 912 Es. 100 pk motor 4-takt met Ixess vleugel 13. De eerste is in Baisy-Thy geleverd.

Vanachter is hij smaller gemaakt en in plaats van aan elke kant een demper is er nu éen demper aan de achterkant. Ook de oliekoeler staat nu aan de onderkant.Speciaal gemaakte schroef en dit alles met 6 decibel minder !!! Ik vind het de mooiste dpm die er bestaat. Zie het zelf in de volgende fotos.

- Dit we ben ik Zaterdag op een nav geweest  langs Beauvechain, Aarschot, Herentals, Westmalle, St. Leenarts en zo terug.(2h30) Eerst had ik de meteo info aangevraagd en het zicht was rond Charleroi te doen. Rond Antwerpen gaven de meteomannen beter weer met een betere zichtbaarheid.Maar, het werd helemaal anders! In Herentals aangekomen werd het plafond amper 150m en ik begon stilletjesaan uit te zien voor een landing op een vliegveld in de buurt. Het dichtsbijzijnde was Zoersel. Een militair vliegveld waar er in het we zweefvliegactiviteit is en er ook komen ook gewone vliegtuigen.

Ik had me eerst al gemeld dat ik vanuit Herentals richting Westmalle vloog en dat mijn positie west van Zoersel airfield was. Ik hoorde iemand antwoorden"looking out" en dat was alles.

Enkele minuten later begon het plafond toch op te trekken en ik kon mijn vlucht verder zetten tot bijna aan de Nederlandse grens. Op de terugweg had ik een beetje wind mee en het zicht werd beter tot terug aan Baisy-Thy waar het natuurlijk weer druk was. Zowel op het terras als in de lucht. De volgende foto is aan het kanaal van Herentals.

Verder in het we was er nog een zeer gelukkige piloot , Van Rossum Johan die geslaagd is in zijn examen navigatie met de MCR .Dat verdiend (daarna) natuurlijk wel een glaasje champagne. En..... Jean Luckske, niet wegkruipen uit die foto hé ! Ik heb je wel gezien met die Champagne hoor !!! Op de 2° foto onze bekende instrukteur van Liernu: Alex (Dumbo)(ik denk dat het wel al het 2° glaasje is ??)

CDV met leerling , Brigitte Conil en Marc in de dpm.

 


5 September

- Hier een fotoke van Joel in de buurt van zijn werk in Algerije.

 Als je daar inzit met een DPMmeke roep je wel naar Mama denk ik.

 

 


1 September

- De meteovoorspelling was niet bijzonder goed voor het w.e. maar het viel eigenlijk toch wel best mee.

Verschillende piloten tankten volle bak benzine en gingen op weg naar Blois ,Lens of bleven even op Baisy-Thy voor een navke "dodo" zoals op volgende foto.

- En hier de luchtvaartpolitie in actie in Maillin. Er zijn betere fotos beloofd op het strand van De Panne. Als die binnenkomen zetten we die    uiteraard ook op de website.

27 Augustus     Ronde van Belgie 2007

- Hier reeds enkele fotos van de Ronde van Belgie 2007 van de eerste dag van Thierry Conil    

- Je kan ook een gedeeltelijk verslag lezen op de website van  Mark Francois                            

- Ikzelf kan geen verslag geven van deze ronde . Ik had me ingeschreven maar kon door een medische keuring niet deelnemen.

 De piloten hadden niet veel geluk deze keer.  Een goede weersvoorspelling maar een bar slecht zicht ! Vele vertragingen, enkele vluchten afgelast, luchtvaartpolitie in Maillin en op het strand. Een burgemeester die vergeten had dat hij de schriftelijke toelating heeft gegeven. Er stonden wel nadarafsluitingen en op de website van De Panne stond er wel dat er een ULM meeting was. Misshien is hij wel wat vergeetachtig!

Ik zal proberen een verslag te krijgen van enkele piloten die het wel meegemaakt hebben en dan publiceer ik het wel op de website.


25 Augustus

Vorige week was er het huwelijk van de dochter van Carl en Jeanice. Carl heeft 2 ulm vliegvelden in Chimay.

De familie Coddens was er ook ter plekke met de helicopter om de fiere bruid te feliciteren.


 

 


13 Augustus

- Vorige week hebben de sympathieke eigenaars van de FK9 (F22) hun toestel gedoopt . Deze FK9 is voorzien van radio, transponder en gps en heeft ook een helemaal ander design dan gewoonlijk.  Zeer mooi.

Dit toestel is duidelijk helemaal voorzien voor de navigaties . Ze hebben er reeds Frankrijk mee rondgevlogen en Zondag waren ze ook op de fly-in in  Schaffen. 

 

-Dit w.e. zijn we eens naar de Fly-in van Schaffen gevlogen.

Er werden vele bezoekers aangekondigd en dat was inderdaad ook zo. Vele oldtimer vliegtuigen en autos waren er op bezoek.

Na onze voorbereiding te hebben gedaan waren we wel wat in de war met de frequenties van de Atis en Radio van Schaffen. Op de website van de fly-in en in de Aip stonden deze omgedraaid. Bij de ene was de frequentie de Atis en op de andere was het juist omgedraaid.Na contact te hebben gemaakt met de verantwoordelijke van Diest was het euvel opgelost. We moesten de aangegeven frequenties van de website gebruiken.

We vertrokken met 3 dpms (oldtimer Gerard en de jongere versies Joel en Walter)

Peter Ferket wou ook meegaan maar hij heeft zijn bestelde radio nog niet ontvangen.

Op een 50 tal km van Diest konden we de info van de Atis reeds zeer duidelijk horen. Runway 24 in use, Qnh 1010, publiek zeker niet overvliegen enz... Zeer nuttig is deze Atis. Dit om het radiokanaal van Schaffen radio niet over te belasten.

Vandaag weeral iets bijgeleerd van de radio: Als je de Atis beluisterd van bv dat w.e. van Schaffen, zeggen ze erbij Atis information Alfa, Bravo, Charlie enz...Zondag was het voor ons Atis information Echo. Joel heeft ons die tip gegeven. Het kan zijn dat ik dat op de radioles misshien wel gehoord of geleerd  heb maar ik wist het niet meer.

Bij aanmelding op de radio van Schaffen moet je dat dan vermelden want dan weten ze dat je de laatste info reeds hebt ontvangen.

Aan het vliegveld aangekomen meldden we ons alle 3 op 5 min Oost van Diest op 2000 ft. Daarna joining downwind ,final en we moesten de Folow-me car volgen tot aan de parkingplaats.

We werden er zeer vriendelijk ontvangen en alles is zeer goed georganiseerd. Aan de inschrijving kreeg Walter eventjes naar zijn voeten van een mooie dame omdat hij zelf wou invullen zoals in Kiewit. Maar eventjes een knieval en een mooie glimlach en het was opgelost.

Omdat er rond Charleroi s'namiddags onweer werd aangekondigd zijn we spijtig genoeg reeds vroeg terug vertrokken richting huiswaarts.

Bij het vertrek was het wel eventjes aanschuiven. Toch zeker de moeite waard en volgend jaar gaan we op Zaterdag want dan is er het meeste te doen.

We kregen nog 2 bonnetjes voor gratis drank en een lunchpakket.

Klik op volgende link voor de fotos van deze  navigatie naar Schaffen            (Of op onze FOTOPAGINA)

- Dit w.e. is ook de nieuwe kleinere dpm vleugel Ixess toegekomen in Baisy-Thy.


5 Augustus

- Wilfried Bouquet en Dirk Van Dorpe zijn nu ook geslaagd in hun radioexamen. Zij hebben les gevolgd bij Johan Janda.

- En Roos Van Acker  heeft haar test met passagier gedaan.  Zij is de enige vrouwelijke DPM  piloot op Baisy-Thy die nu haar volledig brevet heeft gehaald . Het eerste slachtoffer als passagier was ikzelf. Goed gedaan Roos . Ik ben nog wel wat bleekjes maar ik ben nog heel ! (grapje hoor want ze heeft het zeer goed gedaan)

           

- Dit w.e. was het eindelijk eens een supervliegweekend.

Joel was terug van zijn werk in Algerije en we zijn op Vrijdag eens naar Cerfontaine vertrokken. De militairen waren actief en daarom vroeg Cerfontaine ons om binnen te komen langs Florennes approach. Normaal vliegen we lager dan de TMA maar we moesten het toch doen.

Allé, dat gingen we natuurlijk proberen. Boven Baumont riep ik Florennes op langs hun frequentie en ik kreeg onmiddellijk antwoord. Na mijn positie te melden, hoogte en intencies om naar Cerfontaine te vliegen met full stop beantwoordde Florennes me dat ik me moest melden in "crossing the centerline" + de QNH werd gemeld enz...

Amaai! wat wou dat nu zeggen? Crossing the centerline van wat???? Ik snapte er niet veel van en ik besloot om naar Joel  zijn melding te luisteren.

Normaal had ik gewoon moeten vragen wat hij bedoelde met crossing the centerline. Joel had het wel gesnapt : Links van ons was de runway van Florennes op een 10 tal km. Dus het was melden zogauw we in de as van de piste van Florennes kwamen. Zo is er een veiligheid als de F16 's opstijgen. Oké, weeral wat bijgeleert en toen we onze vertical boven Cerfontaine deden mochten we overschakelen naar Cerfontaine. Die beantwoordde ons met de melding welke piste we moesten nemen, taxi enz.. en we waren er. Een tijdje later kwam er zeer laag een F16 over met zeer veel lawaai.

In Cerfontaine was er niet veel volk. Wel was de toren daar heel de dag bemand.

In het terugvliegen waren de mannen van Florennes zeer vriendelijk en nadat we dit  gebied  gepasseerd waren meldden ze ons dat er veel paradropping was in Maubeuge. en... nog "have a nice we." en we waren bijna thuis.

Als je radio hebt en je passeert een militair gebied kan het nooit geen kwaad om die mannen eens op te roepen. Het is echt een veiligheid om dat te doen. Ze zijn ook zeer behulpzaam.

 Ik had me eerst gemeld zonder transponder en Joel eventjes daarna .Hij had voor de eerste keer zijn transponder opgezet.

Direct daarachter kreeg hij een melding dat er een ongeindificeerd toestel in de buurt was.(Dat was ik zonder transponder maar wel aangemeld) Joel stelde die mannen gerust en zij dat we samen vlogen.


Op Zondag zijn we dan met Walter ,Joel en ik eens als passagier naar Goetsenhoven gevlogen. 5 minuten voor aankomst hebben we ons gemeld en daarna richthand downwind en finale ,taxiway  en een lekkere spagetti met kaas aan 6 €. In Goetsenhoven zijn 2 runways die elkaar kruisen en je moet natuurlijk goed opletten waar dat je je neerzet. Roos en Brigitte waren er met de auto naartoe gereden en kwamen mee eten op het terras. Er was heel veel zweefactiviteit met zeer knappe toestellen erbij. Maar eerlijk gezegd: toch liever mijn DPMmeke. Die zet je buiten en je vliegt!. Met die zweeftoestellen die moet je uit de aanhangwagen krijgen, opstellen, heel de dag van de ene kant van de piste naar de andere kant sleuren met een auto en deels te voet om de vleugel recht te houden. Het is wel meer een groepssport.

Op de terugweg was het ook heerlijk vliegweer en het zicht was echt top !

Vandaag was het ook zeer plezant. Ik was eens gewoon passagier van de  luxueuse Tanarg 912 van Joel en weeral goed wat bijgeleerd met de radio ( dank zij Raf en Joel)

Hopelijk is er het volgende we ook zon en weinig wind en kunnen we er weer een petat op geven!


2 Augustus

- Op 2 Augustus is Cheilletz Claude gelost op FK9. Hij was reeds instructeur ULM in Frankrijk sinds 1998 maar heeft nu zijn Belgish brevet gehaald.

Hij was reeds 35  jaar instructeur met vliegtuigen in Belgie.

Hij is 70 jaar maar ziet er nog heel goed en actief uit.

Proficiat Claude.


30 Juli

- En hier de beloofde 55 fotos van Walter Van Belle in de Ronde van Frankrijk met 3  FK9  en 1 Polaris. Klik op volgende knop of ga naar de fotopagina    


29 Juli

Op de TE KOOP pagina zijn er  2 MCRs te koop. éen met 100 en éen met 150 uur op de teller.

(Reeds éen verkocht)

- Hier al enkele fotos van de instrumenten.

 - Eindelijk beloofd de weerman volgende week beter zomerweer. Dit jaar was het nog niet vet maar we hebben hoop !

Zaterdag is er wel wat gevlogen. Zowel de DPMs als de drieassers . Bart ,Wilfried en Michel hebben s'avonds een kleine nav gedaan richting Isières maar er was wind tegen maar een grondsnelheid van een 50 km per uur.

.


23 Juli

- En, als je denkt alles gezien te hebben in Baisy-Thy: Dan ben je echt mis.

Zondag was er een piloot met een fret als huisdier aan een bandje. Echt een lief diertje maar ik denk wel dat hij kan bijten.

Misschien een goede helper voor Christoph als hij weer eens op jacht gaat naar de mollen op de piste.

Daarna werd cdv gelost  op een speciale motor met dubbele wielen vooraan.


21 Juli

Een weekje terug zijn Jean Paul Wirtz, Cousin en CDV , vergezeld van hun dames op nav geweest naar Estoril in Sanje.Langs Chateau Thierry, Aubigny, Sarbat Domme en Toreilles. Ook de viaduct van Millau kwam in zicht. Heen en terug een 2300 km.In Spanje hebben ze ook aan het duiken geweest en daar heeft Jean Paul zeer mooie fotos van. Ze zijn te bezichtigen op onze fotopagina .

Hier JP met Polaris in vlucht.


15 Juli

- Binnenkort zijn er 3 x FK9 te koop in Baisy-Thy. Er komen nieuwe lestoestellen aan en daarom worden de andere nu verkocht. Hier enkele foto's van deze toestellen. De 59 CNS, de OOD71 en de OOE77. Inlichtingen bij Christoph 0477723201

- In het W-E van 15 Juli was het wel echt terrasjesweer. Wel veel wind maar er is toch veel gevlogen.

 


8 Juli

- Er is een zeer mooie DVD te koop van "Coast to Coast". Voor meer inlichtingen zie op onze TE KOOP-pagina.


Nav naar Middelburg in Nieuw Zeeland.

 

- Eindelijk is het zo ver ! Ik had al lang een navigatie gepland naar Midden Zeeland. Er is een tof vliegveld, Middelburg genaamd waar ook Microlights welkom zijn. Verscheidene keren was het te slecht weer. Maar nu op Zondag zijn Joel en ik vertrokken naar onze Noorderburen. Eerst een vluchtplan indienen per telefoon. Dat ging zeer goed en vroeger moest men de identificatie van een ULM met ZZZZ aanduiden. Dat is echter verleden tijd en nu is de juiste code ULAC. Na vertrek op het juiste uur vertrokken we richting Halle, Aalst,Terneuzen & dan Middelburg.

Oost van Nijvel  meldden we ons aan Brussels Info en we vroegen om het flightplan te activeren. De radiocommunicatie was zeer duidelijk. Als "bleuke" deed ik natuurlijk enkele spraakfouten maar daar tillen ze niet veel aan. Ze vroegen  gewoon om nadere informatie en alles was in orde.

Bij Terneuzen aangekomen vroegen we Brussels Info om de frequentie te verlaten en we moesten contact maken met Amsterdam Info. OK, dat probeerden we, maar het was héél druk op de radio. De oorzaak was natuurlijk omdat het eindelijk eens een zeer goede vliegdag was. Amsterdam Info meldde dat we de frequentie moesten nemen van Dutch Mil. Amaai !! bij de militairen. Ok, ik riep op en Joel riep er tussendoor: FREQUENTIE VERANDEREN ! (Ik had vergeten te switchen en stond nog op het vorige kanaal). Al goed dat er een "professional" bij was. Joel is dat gedoe met de radio wel meer gewoon. Allé, eindelijk Dutch Mil  gemeld dat we de grens passeerden, met onze callsign, positie, enz ... Verder hoorden we er niets meer van en ik vroeg  op een 10-tal kms van Middelburg om de frequentie te verlaten om over te schakelen naar Midden Zeeland radio (Middelburg mag men niet zeggen). Positiemelding, Downwind, Final en we stonden stil aan onze taxiplaats aan de toren.

Normaal gezien is er daar een landingstax van 19 € maar we moesten maar 5,2 € betalen omdat we microlights waren (goeie Hollanders! en ze waren er zeer vriendelijk ook).

Het is er daar supergezellig met een mooie toren, hangars, veel vliegtuigen, paradroppings enz ...

Je kunt er mosselen eten voor 15 €. Dat hebben we echter niet gedaan want we hadden direct terug een vliegplan doorgebeld en we vertrokken een uurtje later richting Yerzeke, Veense Meer, Westerschelde, Oosterschelde, het verdronken land van Saeftingen en Zuid Heveland, Doel en Hoevenen. Weer Dutch Mil opgeroepen maar het was er zo druk dat die man er echt de brui aan gaf. Het was er echt een kakofonie. In Hoevenen aangekomen wachtte Walter ons op die naar daar gevlogen was met zijn DPM. Hier was er ook veel volk op het terras. Het waren echter de laatste loodjes van het goede weer want aan de Westkant begon het donkerder te worden.

Dus nu terug naar ons vertrouwde Baisy-Thy met 3 DPM's. In het terugvliegen volgden we de Schelde aan het supermooie St Amands. Veel plezierbootjes, veerboten en een massa wielertoeristen. Aangekomen op onze vertrouwde stek zagen we dat het er bomvol was van bezoekers .

Aan de Westkant werden de wolken al snel dreigender en de dag zat er op. Prima navigatie en dat doen we wel nog eens.

- S'morgens waren er ook Wilfried, Dirk  en Bart met 3 Dpm's naar Avernas gevlogen.

Wilfried is ook naar Isières geweest maar daar was niemand aanwezig.

Het was echt een super mooie navigatiedag. Het zicht was mooi, niet al te veel turbulentie. Zo mogen er nog komen.

 

- Op Zondag was er ook een mooie FK12 op bezoek in EBBY en Didier in oefening met de helicopter

 

-In de winter zoek ik enkele kleine navigaties in te richten. Bv naar Amougies, Avernas of Maillin. Op een Zondag morgen. Vroeger deed Jan Vanhoef dit ook dikwijls.  Iedereen moet natuurlijk zijn eigen navigatieplannen maken. Het is een zeer mooie les voor de genen die het niet gewoon zijn om een nav te maken. Ze kunnen dan hulp van de anderen krijgen en ze vliegen dan niet alleen.Voor de gevordenden is het ook wel eens plezant om er een half dagje op uit te trekken met een hele hoop.

Degenen die goesting hebben verwittigen me best per mail. Als we er minstens een stuk of 10 bijeen krijgen zien we wel verder.

Gerard


3 Juli

- Op het welkomblad van deze website staat een nieuwe link naar RADIOLES. Er staan enkele instructeurs radioluchtvaart op waar je terecht kunt voor de lessen. Er zijn er nog verschillende andere maar van die instrukteurs moet ik nog de gegevens van verkrijgen. Er staan ook enkele nuttige gegevens op die je echt vanbuiten moet kennen !!