11 Maart 2009

Men kan nu inschrijven op de site van de federatie voor het safety w.e.  Theux/Bullingen/Bitburg

10 Maart 2009

- een zeer goede animatie over de vliegtuiglanding in de Hudson in Amerika. Klik op de volgende link

http://www.youtube.com/watch?v=imDFSnklB0k&eurl=http://venturebeat.com/2009/02/09/scene-systems-uses-animations-to-reconstruct-scenes-such-as-sullys-crash-landing/

8 Maart 2009

- Binnenkort gaat de federatie naar Calais en Wight.

  In Calais is het dan 100 jaar Bleriot. Hier volgt een link met al wat informatie ter plaatse.    http://www.nordlittoral.fr/actualite/calais/Vie_locale/article_749255.shtml

- Brigitte was in form met de FK9 en CDV met de Polaris.

2 Maart 2009

- De link naar het weerbericht voor 5 dagen op de openingspagina is terug hersteld. Het is nu 7 dagen i.p.v. 5 dagen.

- Volgens horen zeggen is de planning van het safety W-E naar Luik hetvolgende:

met de toestellen naar Verviers omdat de burgerlijke afdeling van Luik moeilijk doet over de landingen van ULM's daar.

Dus zullen we in Verviers landen. Daar worden we per bus naar Luik gevoerd voor rondleiding, enz ...

Van Verviers vliegen we dan naar Bullingen voor overnachting. Verdere inlichtingen zullen wel worden uitgelegd op de site van de federatie alsook de inschrijvingen.


1 Maart 2009

- De lente was dit W-E echt in aantocht. Het terras was goed bevolkt  Zowel Zaterdag en Zondag was het een drukte van belang op Baisy-Thy van s'morgens tot s'avonds.

Op Zondag gingen Walter, Ronny en mijzelf  met Anton op een klein navigatie  naar Cerfontaine. Het veld was daar gesloten voor vliegtuigen omdat het te drassig was. De Ulm's waren echter welkom en daar maakten we zeer graag gebruik van. Prachtig weer maar de zichtbaarheid liet wel te wensen over. In Cerfontaine aangekomen, riepen we op met de radio en de pleincommandant kwam op de piste staan om ons aan te duiden waar we ons moesten neerzetten omdat in het in het begin van de Runway veel te nat was.

Na een vriendelijke ontvangst, een Croque Monsieur stegen we terug op. We vlogen volledig rond de CTR van Charleroi langs Namen, Temploux, Gembloux en terug naar onze Baisy-Thy waar er overbevolking was! Echt het enige vliegveld waar er wat te zien was want er waren veel vliegvelden dicht om dat het te modderig was. Toffe vlucht en dat smaakt naar meer!

 

- En dicht bij Baisy-Thy naar Gembloux toe is er een gerestaureerd gebouw van de 10de eeuw (het vierkante deel). De oude torens errond zijn van de 11de eeuw. Het zwembad erachter is niet van die tijd (dat is natuurlijk nieuwer).

 

25 Februari 2009

- Er zijn 2 datums bijgekomen in de kalender van 2009

- 24/04 Safety-end : van de federatie in EBLG (Luik)

- 24/25/26/27 Juli : Isle of Wight met de Federatie langs Calais voor  100 jaar Bleriot


22 Februari 2009

-Francisco Fernandez, reeds PPL in Spanje is gelost op FK9 door Christoph en Surmont door instrukteur Olivier.

Een vroegere leerling van Jacques kwam hem op Baisy-Thy bezoeken in helicopter Agusta met rockethouder en alles er op en aan.

Natalia

En onze Baudouin in aktie

Hier nog enkele fotos van de Agusta met lege rockethouders (besparing, crisis?)

Anton in de FK9 en Michel druk bezig met de tiretten van de overalls te maken.


15 Februari 2009

Christoph is terug van zijn avontuur in Antarctica. Ik heb vele fotos gekregen om op deze website zetten en je kunt de link hier wat verder vinden om deze te bekijken. ook op de "fotodatabase "kun je ze vinden.

Hij was vertrokken langs Heatrow, Zuid Afrika, waar hij enkele dagen moest wachten wegens het slechte weer op de pool, een Russiche basis op Antarctica en daarna naar het Elisabeth station.

Hier alle fotos van het Antarctica avontuur van Christoph                                                                                       - Op Antarctica zelf ,Elisabeth station en de Russische basis      klik hier

- De reis langs Heatrowh, Kaapstad                                               klik hier


 -En hier 2 mooie fotos van Ronald ,tijdens een vlucht in de dpm genomen.

-En joel is terug van zijn job in de sahara van Algerije.Eindelijk nog eens terug vliegen met de dpm !!!


 

10 Februari 2009

- Op Telenet fotos kun je ook gratis een serie fotos opzetten. Zo heb ik er enige tijd geleden ook een serie opgezet bij rubriek "Luchtvaart" Hier mijn link:

    http://foto.zita.be/0951284107


10 februari 2009

- Er is een koopje bijgevoegd op de "Te Koop" pagina.

8 Februari 2009

- Een goed vliegweek-end. S'morgens op Zaterdag een beetje mist maar dat trok in de middag op en er was niet veel wind.

Op Vrijdag een mooie foto genomen van Sunrise in Baisy-Thy.

Hier de nieuwe pick-up van Guy De Pauw en een fk9 die af te rekenen had met wat plagende windstoten.

Surmont met de F61 en de GO3

En Christoph komt Vrijdag naar huis van Antarctica. Missie voltooid!


5 Februari 2009

- Herman Peeters gaf ons een link door van Amerikaanse DPM piloten. Er zijn verscheidene filmpjes te bekijken, sommige zelfs in HD kwaliteit.

http://windsandwings.com/

2 Februari 2009

-Pinguin nieuws: Vertrek van Christoph in Cape Town. En nog een link voor enkele fotos (Bert Rowies)

http://antarcticabelgium.blogspot.com/

 

1 Februari 2009

 Christoph is begonnen met de DPM ineen te steken op Antarctica en vandaag heeft hij zijn eerste vlucht gedaan. Deze nacht vliegt hij nog een keer omdat dan de lichtinval beter is. We wensen hem een voorspoedige vlucht in pinguinland.

De uitleg van het project staat op de volgende link  Klik hier  

-Op Baisy-Thy stond er dit w.e.  een stevige en turbulente wind. Voor de Dpmmers was het niet al te leuk om te vliegen .De 3 assers trokken zich er niets van aan er er werd rustig rondgevlogen. Toch een echte luxe in Baisy-Thy die 2 runways! Op een andere basis waar er te veel crosswind is ligt de boel plat. Hier nemen we een andere piste en...alles is terug oké.

-Volgens recente geruchten is de nav van de federatie naar het eiland Wight in het w.e. van 21 Juli.


27 Januari 2009

Laatste nieuws van " Pinguin Christoph" .

Christoph zit nog altijd in Zuid Afrika in 30° , op Antartica is het nog altijd slecht weer, ze zullen of woensdag of vrijdag pas vertrekken dus op het ogenblik heeft hij mooie vakantie aan zee

26 Januari 2009

Een foto van de stand van Baisy-Thy samen met Brussels Kart en een foto van de les AIP voor de Nederlandstaligen (Fotos Walter Van Belle)

25 Januari 2009

Het is zo ver ! Binnen 15 dagen vindt de eerste expo op de ZUIDPOOL plaats.
 
PROTECT 7-7 : bescherming & samenwerking.
 
 
Op de foto ziet ge samen met Christoph 3 mannen die eveneens meereizen naar Antartica..
Hun project bestaat erin van de foto's gemaakt door Wim Tellier ( de man naast Christoph op de foto) op de zuidpool uit te stallen.
Christoph moet daar die blow-ups overvliegen met DPM zodat er luchtfoto's kunnen van gemaakt worden.
 
Subject: WERELDPRIMEUR EXPO OP DE ZUIDPOOL.

Wie er meer van wil weten of er fotos van wil bekijken kan op de volgende link terecht  www.protect77.com

- De lessen van AIP zijn afgelopen en het was een groot succes. Bijna 60 deelnemers over de 2 lessen. In de toekomst komen er nog lessen bij:  Het lezen van de Aeronautische kaart en Navigatie. Ik denk dat dit voor iedereen wel interessant zal zijn om te volgen.

Bedankt voor de grote opkomst en we bedanken ook Jacques Dubois voor het opstellen van de powerpoint presentatie en voor de lesgeving. Philippe Wouters heeft de beamer bezorgt en de cds. Hij heeft ook in de 2 lessen de opeenvolging  presentatie mogelijk gemaakt. Onze dank daarvoor!

 

20 Januari 2009

- Hier nog een hele goeie en gemakkelijke site voor de Meteo. Op de kaart zie je Frankrijk,Engeland, de Benelux enz... Er staan weerstations op en als je met de muis daarover komt zie je onmiddellijk de metar en taf van deze stations.Je kunt in het linkse vak de Metar of de Taf instellen. alsook de gebieden: Frankrijk, Benelux enz... Je kunt gemakkelijk een weersvoorspelling zien voor de route die je moet vliegen. Deze link is ons doorgegeven door Claude Petré.      http://www.orbifly.com/ORBITEST/metmap.php?region_choose=FRA&mode=metar&lang=FRA

18 Januari 2009

- Er waren 35 deelnemers in de les AIP/Meteo/Flightplan op Vrijdagavond. Iedereen bedankt voor de grote opkomst. Jacques had alles goed voorbereid en je zag goed dat hij dit gewoon was om les te geven vroeger bij de luchtmacht. Philippe Wouters had de cd s gemaakt en hielp bij de voorstelling met de beamer, onze dank daarvoor! Ik hoop dat iedere aanwezige tevreden was . Indien er nog opmerkingen zijn mag je die gerust naar mij doormailen . Deze les was een test voor verdere lessen in de toekomst. Didier en Christoph hebben ons beloofd om een leslokaal te bouwen voor een 50 personen. Met zeer groot scherm, beamer en alles er op en aan. Verdere lessen zullen gaan over navigatie en andere Aviation onderwerpen. Voorstellen kunnen gerust gemaild worden.

Hier enkele fotos van de les en éen foto van de Irisch kafé van Zaterdag  die deskundig werd gemaakt door Thierry(ter informatie: er werd niet meer gevlogen wegens veel te veel wind)

- NU, VOLGENDE VRIJDAG 23 JANUARI : DE LES AIP VOOR DE NEDERLANDSTALIGEN !!

- Ik heb ook een gerucht opgevangen: Er is waarschijnlijk weer een vlucht dit jaar met de Federatie naar het Eiland Whigt in Engeland.

Zie regelmatig naar de site van de federatie voor bevestiging en datum van deze nav.

- De kalender op de linkse kolom van de openingspagina is ook bijgewerkt. Ronald heeft ons enkele datums doorgemaild.

 


15 Januari

- In de linkse kolom van de openingspagina is nu een kalender gemaakt van de aktiviteiten op ULM en AVIATION gebied in 2009.

Als er iemand Fly-ins  of andere aktiviteiten weet, mail het me en ik zet het op deze kalender.


12 Januari 2009

JP II en zijn vrouw namen enkele mooie fotos van Baisy-Thy onder de sneeuw.

11 Januari 2009

VRIJDAGAVOND 16 JANUARI is het AIP/METEO/FLIGHTPLAN les in Baisy-Thy ,beginnend om 19h !!!

Voor de Franstaligen.


Baisy-Thy staat ook met een stand op het autosalon in Paleis 9. De helicopter Robinson R44 staat er tentoongesteld.


Hier enkele mooie winterfotos van Ronald vanuit de dpm. Villers en de Maas.

- De ijsheiligen zijn in vorm . Ik heb in Baisy-Thy een paar dagen in de caravan verbleven en er was een nacht van -17°. Gasfles bevroren, water bevroren , leiding kapot enz... In de bar was er ook geen water meer maar we hebben het opgelost. Een brander in de aansluiting van de waterput met de stroomgroep in de buurt en... voila: er was weer water. Mijn dpmmeke kreeg ik ook niet meer in gang want de bourage van het oppompsysteem was kapot met de koude. Maar...het was er wondermooi. Ronald was met de dpm naar Liernu gevlogen en bij het opstuigen plofte zijn band kapot. Onderweg de wielkap verloren maar hij heeft het hoofd koel gehouden en zeer goed geland op een bandje minder in de sneeuw in Baisy-Thy.

Hieronder enkele mooie fotos van Walter Van Belle met zijn FK9 en met ondergaande zon.

Onderweg met de dpms in het sneeuwlandschap.( fotos Ronald) en een FK9 ,mooi met het neuswieltje omhoog om geen schade te berokkenen.

 

Een nieuwe MCR met 100 PK en de spikslinternieuwe FK9 met Franse imm.

4 Januari 2009

- En hier wat fotos over Joel in Antarctika.

Klik op volgende link voor meerdere fotos.   Klik Hier!!!!


4 Januari 2009

- Vorige week Zondag  organiseerde Kris een navigatie naar St Omer en op Dinsdag gingen Walter en JP naar Verchocq

Daar is een ulm veld van een Franse boer die nu daar huizen in hout bouwt met parking voor de ulms. Er is ook een zeer goed restaurant op de basis. Overnachting is mogelijk indien je reserveert .

Walter Van Belle heeft ons enige fotos doorgestuurd van deze geslaagde navigaties .Walter heeft ook een mooie website waar je eens kunt op kijken. Er zijn ook mooie fotos te bezichtigen. http://www.everyoneweb.com/walterv

Op de foto:Van links naar rechts:Geert,Wim,Walter,Luk,Baudoin,JP,Geniviève,Kris, Claude;Luc en JL

 


 

              Probeer de datum van 21 Juni vrij te houden!!!!!!!    

Baisy-Thy bestaat dan 25 jaar en dat w.e. zal er op Zaterdag een grote Fly-in georganiseerd worden.

Op Zondag zijn er dan allerlei feestelijkheden en vliegtuigen die een demonstratie komen geven. Deze datum staat voor 90% vast. verdere inlichtingen zullen volgen.


En Joel is terug thuis uit Antarctika.Er was een kleine opening in het slechte weer en hij is kunnen vertrekken daar.

2 Januari 2008

 


Fastest Microlight Flight around the world(met MCR)

Marc Loncke en Kurt Grijspeert gaan voor het wereldrecord om het snelste rond de aarde te vliegen in een MCR Pick-up in 40 dagen.

Dit record is op het ogenblik 80 dagen met een Flight Design CT en ze hebben 40497 km afgelegDeze ervaren piloten,Marc was Marchetti piloot en Kurt is een zeer ervaren lange afstandvlieger Ze hadden mij gemaild om te vragen dat zanger Wim Soutaer,FK9 piloot op Baisy-Thy geen ambassadeur voor hen wou zijn voor dit project.Wimging akkoord want het was ook ten voordele van het kinderkankerfonds.

De route zal als volgt verlopen; Belgie,France,Italy, Greece; Egypt,Saudi Arabia,Oman,India,Bangladescg,Burma,Laos,Vietnam,Hong Kong,Taiwan;Japan,Russia    ,USA,Canada,Greenland,Iceland,UK,France en terug in Belgie.

Deze piloten zijn al 3 jaar met dit project bezig en we wensen hen alle geluk toe.

Chapeau! want het zal niet gemakkelijk zijn. Een 1000km per dag is te doen maar het moet maar eens een dag slecht weer zijn en een oponthoud van éen dag betekend 2000 km de volgende dag. Ook de toelatingen voor overvluchten zal niet gemakkelijk zijn.In de MCR is een zuurstofsysteem dat hen toelaat op grote hoogte te vliegen. Het is te hopen dat de chauffage dit zal houden.

Meer inlichtingen kun je verkrijgen op www.ulmrecord.be of geef een mailtje naar mail@ulmrecord.be


 

  1 Januari 2009

-Allereerst aan iedereen een voorspoedig en gelukkig 2009 gewenst met vele vlieguren in alle veiligheid.

Dinsdag vroor het dat het kraakte maar er was zon en we besloten een navke te vliegen.  Na contact met de verantwoordelijke van Hoevenen bij Antwerpen  werd er ons verteld dat de bar deze week gesloten was wegens de feestdagen. We waren wel steeds welkom. Omdat we ons dan niet goed konden opwarmen besloten Walter, Ronald,Chiron en ik om richting Kiewit te vliegen. Daar was de bar wel open.

Dus we kleedden ons superwarm aan , tank vol, gps ingesteld en ik was precies een reclame van dat Michelin balonneke.

Peter Ferket wou ook nog eens meevliegen maar er moesten eerst wat kleine reparaties aan zijn dpm uitgevoerd worden.

Walter op kop en weg waren we. Villers La Ville, opzij van Liernu, links van ons zagen we de piste van Beauvechain, een beetje verder Goetsenhoven, St truiden, Tienen en een uur en een kwartiertje verder vloog ik Walter voorbij om ons aan te melden aan de radio van Kiewit. 3 DPMs , from Baisy-Thy to your installations for full stop, 3 miles West off Hasselt at 1500 feet. At your field at 07. Voila, dat was gedaan en daarna kwam  de runway in zicht. Overhead your airfield, joining downwind runway 09, final en runway vacated en we waren op de taxiway.Daar kwam een piloot ons opzoeken met een verwonderde blik en... hebben jullie daar geen kou????  Ik was goed ingepakt en dus alles alles was warm gebleven; Walter had wat koude tenen maar ze stonden er nog allemaal wel aan denk ik.

 

De bar was open en dus een krokske en een tasje chocomel later waren we weer op onze terugweg naar Baisy-Thy.

Naar de zon toe was was het zicht echter superslecht. Dus maar op onze trouwe  GPS vertrouwen met af en toe een flits van een bekende stad of ander bekend punt. In Mellery teruggekomen profiteerde ik ervan om Chiron te vragen om een mooie foto te maken van de hoeve van de 85 jarige man waar ik enige tijd terug mee op zoek was. Hij had daar in de oorlog ondergedoken geweest voor de Duitsers.

Nu kan ik hem eindelijk die fotos doorsturen.

-Verscheidene FK9 piloten vertrokken op nav naar St Omer in Frankrijk . Chris Vannuffel had dit goed georganiseerd en de vloot 3 assers vertrokken dan naar Frankrijk.Walter Van Belle heeft me een paar fotos beloofd die ik dan later op de site zal zetten.

Guy De Pauw vertrok voor enkele dagen naar Le Toucquet

Ondertussen is het aantal deelnemers voor de lessen AIP opgelopen tot een 50tal.

 

22/12/2008

Ik heb een zeer goede tip gekregen van Alex De Man. Het gaat erover waar je het goedkoopste kunt tanken. Je kunt Uw postcode intikken en je ziet bijna alle tankstations en de prijzen erbij. Tussen het duurste station en het goedkoopste station van België is er op 50 liter Diesel 13 € verschil (da's meer dan 500 Belgische frankskes)
Hier is de link:  http://www.voordeligtanken.be/home.php

Ik heb eens uitgerekend: Als je 4x gaat tanken met de auto per maand en nog enkele keren een bus benzine voor het vliegtuigje, kan je per maand zeker 70 a80 € uitsparen. Dit is op een jaar bijna 1000 €.

21/12/2008

-Op Vrijdag was er bezoek van een Agusta helicopter van het leger. De piloten ,onderluitenat vlieger Michael Vigny en Grilles Schuytiser zijn vrienden van Jacques Dubois die een 15 tal jaar op deze helicopters heeft gevlogen(of 20, ik weet het niet goed meer). Daarna is hij lesgever geweest in Beauvechain op de Marchetti.In Januari geeft hij ons de lessen AIP.

Klik op de link voor meerdere fotos van deze Agusta        Klik hier

Op zaterdag was er zeer bewolkt weer maar het was toch goed om te vliegen. Walter en Ronald trokken er moedig op uit met de dpm . De armen deden wel een beetje pijn daarna met de turbulentie die er was van de wolken.

Hier nog een foto van een FK9 . Verder niet veel fotos omdat het te donker weer was. Christoph vertrekt dus naar Antarctika in Januari en volgend jaar is het normaal feest in Baisy-Thy. 25 jaar bestaat onze basis dan. Helpers zijn dan steeds welkom.

 

15/12/2008

- Dit w.e. ben ik alleen op Zondag gekomen.

Op die dag was het een uitzonderlijk goed vliegweertje. Zicht was goed, geen turbulentie en het was niet onder het vriespunt.

Zie hier La Bruyére en een andere piloot in de FK9

In de verte zag ik een roofvogel die 2 konijntjes aan het opjagen was. Er is een foto van getrokken maar met de telelens was het toch nog ver. Op 3h van deze vogel zie je de kopjes van de konijnen . Ik heb het vak wat gekleurd en zo zie je ze misschien wat beter.

En...zeer goed oppassen dat je niet uitschuift met het remmen op het gras want anders krijg je de volgende situatie!

Voor de lessen AIP zijn er bijna 50 deelnemers en het aantal is bijna gelijkmatig verdeeld onder de Frans en Nederlandstaligen.

Midden Februarie gaan we nog eens een navigatie organiseren.


8/12/08

Anastasia heeft ons een mail gestuurd met een foto van vorige Woensdag waar Baisy-Thy onder de sneeuw lag. Het was heel mooi om daarna te vliegen.

Op Zondag ben ik met Walter en Ronald naar Liernu gevlogen. De bar was daar echter gesloten en omdat we langs de radio hoorden van Christoph dat het achter de Maas een heel mooi wolkendek was waar je goed kon boven vliegen met nog genoeg zicht naar beneden , besloten we om voort te vliegen naar Maillin.

Voorbij Namen begon dat wolkendek en het was supermooi. Aan Maillin aangekomen was de zichtbaarheid aan de grond echter belabberd en we besloten om terug te vliegen langs Temploux .

Onderweg was Ronald duchtig op zijn nieuwe gps aan het tokkelen.In het begin is dat wel even wennen. Na een paar navigaties zal hij dat wel beter leren kennen.

Toch nog een plezant tochtje en bij terugkomst op onze basis was er al veel volk aanwezig. Ook enkele bezoekers van Budel in Nederland met 3 dpms .Ik heb een kaartje van die mannen gekregen en éen van de volgende navigaties zal naar daar zijn. Er is een grote piste voor grotere vliegtuigen en ernaast is een ulm piste.

Wel zeker radio nodig daar  en de landingstax is 20 €!


OPGEPAST !!! SCHRIJF JE NU IN VOOR DE LESSEN AIP OP VRIJDAG 16 JANUARI(FRANSTALIGEN) OF VRIJDAG 23 JANUARI(NEDERLANDSTALIGEN) WANT ER ZIJN REEDS 44 INSCHIJVINGEN VOOR DE 2 LESSEN SAMEN!!!!!

1/12/2008

Vrijdag en Zaterdag was er zeer goed te vliegen en daarom gingen we er tegenaan.Zaterdag was het wel mijn dag niet. Je kunt zo wel van die dagen hebben. S'morgens de gazonmaaier buitengezet om de laatste keer het gras af te doen . Dan ligt alles proper voor de winter. Eerst brak de gaskabel af en ik kon gaan sleutelen.

Daarom een uurtje in vlucht in afwachting dat Didier aan kwam want die heeft een tang om klemmetjes aan een kabel te nijpen. Okén dus vertrokken om mijn noodlandingen nog eens te oefenen want ik had 3 weken niet meer gevlogen wegens het slechte weer. Ik heb nu een goede 1000 uurtjes en ik denk dat ik een beetje nongalant ben geworden. Een check gedaan maar waarschijnlijk geen volledige! Mij achterste veiligheidsriem was niet goed teruggeplooid en in vlucht was heel de riem op het chappement gewaaid. Deze riem was afgesmolten en het ijzeren eindstuk was los door de schroef gegaan. Een klein stukje uit de schroef en uiteindelijk was alles niet heel erg. Maar.... weeral een goeie les voor mij! Altijd alles checken ! Het had erger kunnen zijn . Allé, dat was de 2° pech van die dag. Naderhand deed ik nog een vlucht en mijn bril vloog in 2 stukken. Dus landen zonder bril! Ik zag 3 pistes om te landen en daarom heb ik maar de middelste genomen. Alles goed! Het was juist!!!!!!

Verder heb ik die dag niet veel meer brokken gemaakt. Alleen een nieuw montuurke voor de bril gaan halen in de Pearl winkel in Nijvel en die hebben me snel voortgeholpen.

Dus nu kon ik weer wat zien en we konden weer vliegen.

Op Zondag was er een zeer gelukt en gezellig feestje voor de inhuldiging van de nieuwe Polaris van Thierry en Brigitte.Ik had het geluk om in de namiddag een vlucht met dit knappe toestel mee te doen . 500 toeren op de motor, een beetje wind van achter en de snelheid was direkt 240 km/uur.

S'avonds was het heel gezellig in de bar en de Champagne vloeide rijkelijk.

Hier Thierry in vlucht.

En een paar fotokes van het feest en de afgewerkte cockpit van de Polaris.

Hier een foto van Anastasia met de FK9

Vrijdagavond was er een evaluatietest van de Franse theorie lessen. De foto van heel de klas heb ik enkele weken terug reeds hier op de site gezet maar de volgende foto is van de 2 leerlingen die meer dan 92% hebben behaald.Een dikke proficiat. En op Zondag kwam er een Dragonfly op bezoek met een 912 motor met 100 pk.

25/11/2008

Op Baisy-Thy is er waarschijnlijk nu niet zo veel gevlogen maar daar trokken deze bezoekers zich geen sik van aan. (foto Marie-Therese)

Het is precies een fly-in.

24/11/2008

- Joel heeft het zwaar in Antarctika. Storm met 160km/uur, tent kapot gewaaid, zonnepanelen omvergeblazen enz... We hopen dat alles goed afloopt daar. Hier heb je zijn mail   klik hier


 

21/11/2008

- Dit w.e. weer een guur herfstfeertje en er zal niet veel gevlogen worden denk ik.

Op Donderdagavond was er een vergadering van de instrukteurs van Baisy-Thy. Er waren er 11 aanwezig. De instrukteurs willen de opleidingen nog efficienter maken. Ze hadden me gevraagd om Goulasch te maken . Ik denk wel dat deze opdracht geslaagd was want er was niet veel in de pot over.

- Eindelijk is Thierry in de wolken! Zijn mooie nieuwe Polaris is binnen. Dit toestel is altijd wel een beetje zwaarder dan de MCR maar hij is zeer deglijk gemaakt en mag zeker een top ulm genoemd worden. De tableua wordt nog verder afgewerkt met gps en andere instrumenten. Op de zijkant komen nog enkele lijntjes enz...Hier al enkele fotootjes ervan.

Een ander toestel waar druk aan gewerkt word voor de voltooiing is de pick-up van Guy. De MCR die een enorme bagageruimte heeft. Een matraske en je kunt er s'nachts goed in slapen!

Hopelijk is er volgend w.e. een beetje beter weer op komst want ik zou graag nog eens een goeie navigatie doen.


10/11/2008

- Op Zondag kregen Brigitte en ik een mooie kans om met de Robinson 44 mee te vliegen met Jacques.

Een vlucht vanaf de vlieghaven van Luik naar Baisy-Thy. Een fantastische ervaring. We kwamen juist na zonsondergang toe in Baisy-Thy.

Dit w.e. heb ik eens zelf niet gevlogen en dus had ik wat meer tijd om wat fotos te nemen en de website goed bij te werken.

De nieuwe 4s van Guido die nu in St Truiden gestassioneerd is. Een super mooi toestel.

Vorige week waren er nog 3 gelukkige geloste piloten.. Hier enkele fotos ervan.

De leerlingen van de Franse theorieles 2008 met Christaan Overbergh als lesgever.

 

Hier enkele knappe aktie fotos van fk9 piloten.De zon stond juist zeer goed.

 

 

Fredick van Aersen als instrukteur nu ook werkzaam in Baisy-Thy. Hij was ook in aktie op verscheidene kampioenschappen.

 

Een instrukteur van Avernas op bezoek en de 44 in aanval met Christoph en Thomas

 

- Ik denk dat Joel nu op zijn bestemming is in Antarctica. Geen nieuws meer dat wil zeggen dat hij geen verbinding niet meer heeft.

Ziehier de laatste mail die ik van hem heb gekregen         klik hier

-En hier de laatste fotos van Joel in Punta Artenas          klik hier  

Een aparte foto is wel de wc stoel van Joel op Antarctica( geen verwarming op !!!!)

6 November 2008

- Hier het laatste Antarctica nieuws van Joel : Waarschijnlijk zullen ze Zondag van Punta Arenas, Chili naar hun basis vertrekken. De Ilyushin 76 is daar aangekomen. Hij heeft ons enkele zeer mooie fotos doorgestuurd van zijn taxi. De derde foto is van een twin otter met die daar ook gebruikt worden. We wensen hem warme voeten en een behouden terugkomst.