- 26 Maart 2013

- Het zal D-Day worden voor Nederland.

 Voor de nav naar Middelburg zijn 27 toestellen reeds ingeschreven.

9 DPM's, 10 FK9, 3 Polarissen en 5 MCR's.

Waarschijnlijk zullen er wel nog enkele wegvallen  die op het laatste belet zijn enzo. Maar het is toch fantastisch!!

Binnen een 7 tal dagen geef ik ierdereen nog wat info over deze nav.

Ik heb echter iedereen zijn email niet en de immatriculatienummers + naam passagiers . Geef me voor de zekerheid even een mailtje want vorige maand was mijn pc kapot en ik kan nu niet meer alle adressen achterhalen.

Bedankt op voorhand:

Gerard

-25 Maart 2013

- Het was weer zover! Door de nieuwe sneeuwval en wind was het weggetje in Baisy-Thy weer volledig dicht met sneeuw.

( Nu is het terug open)

 Ikzelf en Brigitte konden niet weg met de auto's. Christof, Olivier, Jan en nog enkele kwamen helpen om onze bagage te voet weg te brengen naar het begin van het weggetje en daar kwam familie ons ophalen. Ik denk dat we nu allemaal die sneeuw toch een beetje beu zijn.

Op zaterdag avond gaf Olivier ons een film en foto voorstelling over zijn 2 wereldreis van 2 jaar met zijn boot"Fleur de Lisses"

-Er waren zeer mooie beelden bij van walvissen, dolfijnen  en Didier moest ondertussen de onderhoudsbeurt van "Vigo"doen.

En hier de rescue operatie in de sneeuw. Binnen een week is het Pasen! Ik heb nog  maar éen keer geweten, toen ik nog héel jong was bij de scouts op Paasvakantie daar was er ook sneeuw. Dat was in 1952.

--14 Maart 2013

- Het weggetje is vrij gemaakt van sneeuw en je kunt de basis nu terug bereiken volgens Christoph.

-12 Maart 2013

-Vorige week 17° en nu een sneeuwwoestijn in Baisy-Thy.

 Christoph stuurde me juist enkele foto's door en het is daar hallucinant!!

Door de wind is het weggetje naar de basis dichtgesneeuwd en de mannen moesten te voet langs de velden om er te geraken.

Dus als er iemand deze week wil komen, bel eerst eventjes naar Christoph zodat je weet dat het wel lukt.

Hier de foto's : geen vliegtuigen maar wel windsurfers en de quad maar die zat ook al vast.

Op de eerste foto zie je de sneeuw tot aan de bovenkant van het muurtje aan het terras en aan de rechterkant van de Buxus staat er evenveel sneeuw tegenaan tot aan de bovenkant.

-10 maart 2013

- Op Zaterdag kon er in de namiddag gevlogen worden maar Zondag kwam de sneeuw weer opzetten. Rare winter deze keer!!

 Walter van Belle was enkele weken geleden op kasteeltour geweest en heeft deze foto's doorgestuurd.

Kasteel Manebroek en Argenteuil.

Kasteel van Huizingen en Gaasbeek

En in chateau de Baisy-Thy staat ne goeie Leffe klaar: straith in approach please!!

 Pierre Romainville ging enkele dagen geleden naar de zeekant en stuurde deze mooie foto's.

 Zie de weerspiegeling van het instrumentenbord in de hoek aan de linkse kant boven Vind ik wel een knappe foto.

 

 

 

- 6 Maart 2013

- En Marc Bourgeois profiteerde ook van de goede weersomstandigheden en vloog naar de zee

 Bonsoir Gérard,

 On a profité du soleil pour faire une petite ballade en FK9 ELA Harald et moi au bord de l’eau.

 Promenade dans la CTR d’EBOS jusqu’à COSTA

 Bonne soirée

 Marc

 

.

 

 5 Maart 2013

- Ik heb nu bevestiging gekregen van de pleincommandant van Middelburg en de landingstax is daar voor ons in groep 11€+btw in plaats van 21 €

 

3 Maart 2013

- Eindelijk kan ik de website nog eens updaten. Eerst was ik de pc kwijt omdat er problemen mee waren en dan weer problemen met de server die frontpage niet meer ondersteunde en nu veranderd was in FTP maar nu is alles in orde en we kunnen weer aan de slag.

- Voor de navigatie naar Middelburg zijn er reeds 25 inschrijvingen maar ik heb nog veel navraag voor piloten die geen toestel meer hebben en een aanvraag gedaan hebben om mee te vliegen met een eigenaar. Als er iemand nog plaats heeft, verwittig me a.u.b.

- Ondertussen was er een zeer gelukkige nieuwe geloste op FK9 die de champagne deed knallen!! Dat hij nog vele vluchten mag meemaken.

Hier met zijn instrukteurs. Een dikke proficiat.

- Pierre Romainville heeft een navigatie naar het ondertussen gesloten vliegveld van Spa gedaan. Hier enkele foto's ervan met zijn relaas:

Dag Gerard,

Quelle belle journée hier !
Quelques photos de la navigation vers EBSH et EBSP hier avec Luc :

-Le terrain de Saint Hubert EBSH fermé, parce que ravagé par les sangliers …
-Un bel anticyclone et une inversion de température
-La Roche-en-Ardennes
-Le circuit de Spa-Francorchamps
-Baisy-Thy en visite à Spa La Sauvenière EBSP
-Le FK9 des pères Noël .. ;-)
-La citadelle de Huy
-Retour à EBBY

A++++
Pierre.

 

- En dit w.e. was er nog geen zon maar het was goed om de vleugels nog eens uit te strekken.

- De kleine piste was in gebruik.

- Eric in zijn nieuwe FK9 goed in vorm.

 


 

 

- Er is een nieuw koopje op de "Te Koop" pagina.

- Er wordt een gratis cursus gegeven van de Meteo door Lucky in het leslokaal . Deze cursus wordt U gratis aangeboden door de club in naam van de veiligheid.

- Voor de Nederlandstaligen op Zaterdag 4 en 7 Mei van 9h30 tot en met 12h30

- Voor de Franstaligen op Zaterdag 18 en 25 Mei van 9h30 tot en met 12h30


10 Februari 2013

- De weersvoorspelling voor het w.e. was prachtig maar het liep anders uit.Op Zaterdag plotselinge ijzige mist en ....iedereen in de bar in plaats van in de lucht.

- En Zondag: Eindelijk nog eens een prachtige dag om te vliegen.  Het was druk met de 3- assers en hier en daar was er toch een moedige DPMmer die de koude trotseerde.

Jan Vanhoef , reeds zeer lang  instrukteur en examinator oefende op zijn noodlandingen en dat ging natuurlijk perfect.

Francis, de docter, piloot FK9 en MCR moest eerst een check doen met Christoph met de nieuwe FK9 winglet.

Hier en daar een bevroren molshoop maar op de runways geen enkel probleem. Vader en zoon Vandorpe op bezoek met een Dynamic.

Chris was volop aan het oefenen met Jan.

 

De 62 en 2 Michelin mannekes met de Skypper.

Het is te hopen dat er nog veel zulke dagen volgen en de dagen zijn toch al langer aan het worden. Dus....er is hoop!!


 

3 Februari 2013

- Er zijn reeds een 20 tal inschrijvingen voor de navigatie naar Middelburg in April.

- Zaterdag zijn de Nederlandstalige theorielessen begonnen door "Jan Vanhoef" De leerlingen hadden tijdens de les reeds een praktijkoefening: "HOE LAAD IK EEN NIEUWE FK9 UIT EEN VRACHTWAGEN" Er was een splinternieuwe FK9 aangekomen en er waren handen te kort om die uit te laden: dus hulp gevraagd aan de leerlingen in de theorieles. En het was koud buiten door de wind!! Sorry voor de wazige foto want mijn lens was aangedampt.

- Mechanieker Mathieu belde het goede nieuws door  dat het nieuwe toestel goed was uitgeladen zonder enige schade.

Hier de nieuwe leerlingen voor de theorieles. Daar was het warmer!

- De gelukkige nieuwe eigenaars van de "Ela Professional OOH14" . Marien Eric en zijn mooie co pilote.

 Dat ze nog vele toffe navigaties samen kunnen beleven.

26 Januari 2013.

- Een echt sneeuwtapijt in Baisy-Thy en het was heel mooi om te vliegen. Voor enkele circuits was de zichtbaarheid voldoende maar voor een navigatie:daar was geen sprake van.

De inschrijvingen voor de nav naar Middelburg stromen binnen en alle 3as toestellen zijn reeds verhuurd voor die dag.

19 inschrijvingen reeds maar ik vind dat er wat weinig DPMs zijn. Daar mogen er zeker wel wat bijkomen.

Ook dringend gevraagd als er eigenaars zijn die mee gaan om enkele co-piloten mee te nemen. Het zijn leerling piloten die graag mee willen en graag wat willen leren. Geef me een seintje a.u.b.

Er zijn nog wel wat noodplannen in ontwikkeling. De Robinson 44 helicopter die misschien mee kan en plaats heeft voor 3 personen maar dat moet ik nog in Middelburg aanvragen.

De raad van bestuur van "Hangar Flying" heeft me gecontacteerd om een reportage te maken over deze navigatie. De sympathieke Frans van Humbeek heeft reeds verscheidene boeken uitgebracht over de luchtvaart. Hij wordt dikwijls bijgestaan door de fotoreporter Paul van Caesbroeck, die de foto's heeft gemaakt van het boek "Cockpits and Pilots"

Neem gerust een kijkje op:  http://www.hangarflying.be/  mooie luchtvaart reportages .

 

Copiloten die graag zouden meevliegen. ze willen in de kosten delen.

- Stephan Vanderelst

- Sophie Docclo

- Christian La Perch (instrukteur 3 as)

-Marc Ravier( werkt bij Eurocontrol)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En hier wat fotokes van in het w.e.

 

 Om de 3 assers buiten te zetten was er wel wat paardekracht nodig ( 2PK) En de machaniekers zijn bezig aan de professionele fotoapparaten voor de toestellen voor in het Afrikaans gedeelte

  19 Januari 2013                                  

Hier heb ik op een oudere vliegkaart de route weergegeven voor de navigatie op 20 April naar Middelburg.

De gele lijn is van EBBY naar EHMZ.

De rode lijn is de terugweg langs de Noordzee en Vlissingen. Degenen die niet veel tijd hebben mogen rechtstreeks terug naar EBBY.

 Opgelet!! Uw eigen navigatie moet je zelf maken op een recentere kaart. (vraag Uw instrukteur om hulp)

Klik op de volgende button voor de kaart:     Klik hier  Als je de kaart opent in Uw browser kun je ze vergroten door het beeld in te zoemen , dan is het veel duidelijker.

Voor de terreininfo: ga in Google naar http://www.zeeland-airport.nl/  Ga in de linkse balk en klik op Piloteninformatie voor inlichtingen en circuit .

Hier, vergroot het stuk in Nederland op max 1200 ft. Geel: naar EHMZRood: terug naar EBBY langs Noordzee.

Héel mooi!!!

 


13 Januari 2013

- Het salon is nu in volle gang en de heren Coddens hebben er weer een mooie stand van gemaakt.  Vele helpers kwamen opdagen en op Vrijdagavond kwamen de genodigden voor een hapje en een drankje. Vorige jaren hadden ze 3 a4 dagen de tijd om op te stellen maar ze konden maar beginnen met opstellen op Donderdag namiddag . Het was voor de mannen een echte heksenketel om dit klaar te krijgen. Maar....Vrijdag rond 11h was alles tiptop en kon de show beginnen. Niet zo veel volk zoals verleden jaar omdat we dan een super plaats hadden juist aan het begin van het salon. Nu is alles in paleis 10 helemaal achteraan.

-IIn Baisy-Thy zelf werd er nog voort gevlogen maar Zondag kwam de eerste sneeuw. Enkele moedige dpmmers konden het toch niet laten om de koude te trotseren en ze waren van de partij. Maar....niet getreurd want we hebben nu verscheidene maanden slecht weer gehad dus moeten de goede momenten zeker wel eens komen.

- Voor de navigatie naar "Middelburg" stromen de inschrijvingen goed binnen(reeds meer dan 10) Wees er op tijd bij !! Voor inschrijvingen en info, geef me een mailtje. Maar...denk er aan: de toestellen moet je wel in de bar reserveren.

Vraag gerust aan de instrukteurs dat ze met je willen meevliegen. Ook voor de eigenaars , als die een plaats over hebben, neem een copiloot van Baisy-Thy mee . Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Als er eigenaars zij met plaatsen over: verwittig mij a.u.b.

Geef me dan alle nodige gegevens door : piloot/co-piloot-immatriculatienummer-type en merk van toestel en geef een mailtje naar gerard@ebby.be.

 

Hier de vitrinekast met de nieuwe remmen van

Berringer waarvan ULM Baisy-Thy de verdeler is

geworden.

   

 

11 Januari 2013

- De opbouw van het autosalon is begonnen en de mannen zijn stevig aan het werk. ziehier al enkele foto's.

 

6 Januari 2013

- Niks te melden. Héel het w.e. Mist, regen, nada!!!!

 -De Nederlandstalige lessen worden gegeven door "Jan Vanhoef "en de 1°les is op Zaterdag 2 Februari en daarna: 9 Febr/26 Feb/2 Maart./16 Maart/23 Maart/13 April.

                                              

-De navigatie naar Middelburg in Nederland is gepland op Zaterdag 20 April met een reservedatum van 27 April.

De afstand is ongeveer 122 km

 Het vertrek zal voor de 3 assers zijn om ongeveer 10h en de dpm's vertrekken een halfuurtje vroeger.

Dus de briefing is s'morgens om 8h 45 stipt.

Iedereen moet zijn navigatie maken maar de punten langs waar moet gevlogen worden is: EBBY/ ten Westen van de toren van Halle/

 ten oosten van Terneuzen/Middelburg.We maken enkele vliegplannen in groep zodat iedereen geen radio moet hebben.

Normaal is er een landingstax van 20 € maar de vorige keer was er een vermindering van 7,5 €. Ik weet het U later nog te vertellen want ik ben nog in onderhandeling.

 Dit is een nav voor iedereen: zowel ervaren als beginnende piloten want deze nav telt voor Uw pilotenbrevet. Vraag een instrukteur om deze nav samen voor te bereiden. Wees snel om een toestel te huren want de vorige keer waren we met meer dan 20 toestellen.

De gehuurde toestellen mogen in Middelburg een uurtje blijven om wat te eten en moeten dan wel terug naar Baisy-Thy .Je betaald dan aan Baisy-Thy juist de minuten dat je gevlogen hebt. De eigenaars kunnen later blijven en kunnen nog een mooie vlucht doen langs de Oosterschelde.

Tik in "Google" vliegveld van Middelburg en je hebt alle info  of  www.zeeland-airport.nl

Vliegveld Middelburg = EHMZ.

Inschrijvingen bij Gerard@ebby.be maar de toestellen zelf moet je reserveren in de bar.

 


 

2 Januari 2013

- Hier nog enkele foto's van de weinige momenten in het w.e. wanneer de zon eens scheen.

 Didier aan het werk met éen van de nieuwe FK9.

- En Largo was ook zijn job aan het doen: den afwas! En daarna aan het oefenen voor een presentatie van Napoleon om de slag van Waterloo na te bootsen ( De hoed was een creatie van mij)

30 December 2012

- Er waren weer niet veel goede vliegdagen tussen de Kerst en het Nieuwjaar.

Véel wind en véel nat. Af en toe werd er toch gevlogen maar steeds met begeleiding van instrukteurs.

Dus weer niet veel te vertellen en dus is deze gazet maar magertjes.

Op het einde van Maart of begin April organiseer ik weer een navigatie naar de Nederlanders: Vliegveld van Middelburg met zowel drieassers als DPM's. De vorige nav naar daar was reeds enkele jaren geleden en we waren toen met een 24 tal ULM's. We kunnen daar mosselen eten indien gewenst. In ben in onderhandeling voor de landingstax. Dit is een navigatie zowel voor gevorderden als beginnelingen. De vorige keer waren er een 8 tal instrukteurs bij die deelnamen met hun leerlingen. De juiste datum word later hier op de website meedegedeeld.

Iedere leerling moet enkele navigaties doen voor zijn pilotenbrevet en deze nav kan dus meetellen.

 

Hier een leerling FK9 met Christoph en Alain , ook met de FK9 met een stevige bries.

 

15 December 2012

- Het slechte weer blijft maar duren maar er kan soms gevlogen worden tussen de buien door.

- De leerling piloten die vorige week hun theoriecursus hadden afgehandeld hadden besloten om een etentje te organiseren.

-Alain, piloot FK9 had zelfs een grote pot soep gemaakt: soep a l'orange!! en het was heerlijk.

- Christoph en Didier hadden naar Air-Création in Frankrijk geweest en brachten een nieuwe DPM ,Skypper 912 en een nieuwe vleugel Bionix voor de Tanarg mee terug naar huis.

En de leerlingen theorie Franstaligen samen met verscheidene instrukteurs  2012 .

 

En de teacher gaat zijn evaluatie geven van de soep!!


12 December 2012

-

9 December 2012

- Op Zaterdagmorgen was er de evaluatie van de Franstalige theorielessen. (En daarna de evaluatie van de Belgische donkere bieren !!) (Dus eerst spanning en daarna ontspanning)

- Zaterdag was het eventjes mooi vliegweer, zon maar eens in de lucht was de zichtbaarheid allesbehalve top.

Hier een mooie foto van Dr Slingerland, de sympathieke piloot van aan de Nederlandse grens.

De DPM's vlogen ook en er was zelfs eentje zijn filmapparaat aan het testen op de helm.

De nacht van Vrijdag op Zaterdag kondigde de weerdienst heel veel sneeuw aan maar het viel wel mee. Het werd uiteindelijk  slechts enkele cm .

- Er zijn enkele FK9 in aankoop voor Afrika. Ze worden uitgerust met professionele cameras om de wildstropers daar in de natuurparken op te sporen. Met een kleine joystick worden deze camera's vanuit de cabine bediend. Didier en de mechaniekers daar zijn druk bezig om deze apparatuur op punt te stellen. Een hele opdracht en daarna de voorbereiding voor het autosalon.


2 December 2012

- Grégory is met mij meegevlogen om alle bekende plaatsen in de omgeving te filmen wat intessant zou kunnen zijn voor de luchtdopen en op het autosalon te laten spelen.  Hier de link   http://www.youtube.com/watch?v=FCAddoqcUKQ&feature=youtu.be

 

- Zaterdagmorgen was de laatste les voor de theorielessen van de Frantaligen . Volgende Zaterdag is er nog de evaluatie.

Voor de rest van het w.e. was er mist, laaghangende bewolking en dus geen vliegweer .Dus tijd om thuis de klusjes op te knappen. Er volgen wel betere dagen.

29 November 2012

- Woensdag was er een bezoekdag van de militairen op Baisy-Thy gepland. De meesten waren van het radarcentrum van Glons. De dag begon in mineur want er was een dikke mist. Lucky had deze organisatie gepland met de federatie.Christopf en Didier stelden hun infrastruktuur gratis ter beschikking voor de militairen. Marie Therese had veel werk verricht met het maken van een fantastisch soepke en een zeer mooie koude schotel met zelfs paté van het huis met mmmmm.......zeer goeie sausjes (wil ik nog meer van!!)

Lucky had een mooie presentatie gemaakt met een uitleg over het ontstaan van ULM in Belgie in het leslokaal.

Na dit werden de magen gevuld en een rondleiding in de hangars volgde.

Rond 1 uur trok de mist plotseling op en de militairen werden getrakteerd op luchtdopen met de FK9's en DPM.

Alle piloten deden dat gratis en op kosten van henzelf.

Ik denk dat de bezoekende groep heel tevreden was en wij ook want het was een zeer sympatieke groep. Er werd een gesprek gevoerd met de commandant en die ging proberen om een bezoek bij de militairen te organiseren met een goeie uitleg over het Belgische luchtruim.

Een prachtige dag . Begonnen met mist, daarna mooie opklaringen met een prachtig zicht en s'avonds een vollemaan.

Wat wil je als piloot nog meer ??


26 November 2012

- Hier een filmpje van Frédéric Vanaerssen van Sabena in de vroegere jaren in Congo.

 

http://www.youtube.com/watch?v=NDaSYu4hyAU

 

25 November 2012

- Sorry, niet veel nieuws want het was een rot weertje.

- Achtereen is het weer het autosalon en Baisy-Thy gaat daar een mooie stand hebben.

- Deze week komen de militairen op bezoek en ik zal er wel enkele foto's van kunnen maken.

- That"s all. Niet vet hé

16 November 2012

- En hier nog een kranige nieuwe DPM piloot die het koude herfstweer trotseert. Op de 3° en 4° foto is Jos Depauw aan het profiteren van zijn welverdiende pensioen.

Fréderic met Polaris profiteerde ook van de zeer goede meteo op Woensdag.

 Een bezoeker en de Bionix

De laatste mooie kleuren van de herfst.

David en Fréderic.

En een pasfoto van de piloot met de F11

 

Woensdag was er veel volk op Baisy-Thy want de meteo was enorm goed. Dat kon op Donderdag en Vrijdag niet gezegd worden.

Dit w.e. ben ik er niet want ik ga naar de "Proms" in Antwerpen naar mijne favoriet "Anastasia" zien en de "Jacksons" !


13 November 2012

- Hier een heel knap filmpje van blustoestellen in Spanje van Albert Rowies. De moeite waard !!

  http://vimeo.com/48642618

- En als dessert: Blue Angels in de US.

 http://www.youtube.com/watch_popup?v=W6tB8Lf7YoU

11 November 2012

- Op Donderdag was er de 69 ° verjaardag van Claude Petré en die nodigde de oldtimersclub uit ( de mannen van 1943 die volgend jaar 70 worden zoals mijzelf ) + andere genodigden voor een spagetti maaltijd. Claude is een goeie kok en het was smullen geblazen.

- Vrijdag vertrokken JP2, Jean Thys , Chantal en Luciano op een kleine navigatievlucht.

 

Enkele Nederlanders van "Budel" op bezoek en Vincent juist voor Zonsondergang.

- De F11 en Fréderic met leerling.

- En s'avonds wou ik de maan trekken. Ik weet niet hoe dat ik  de 2° foto gefixt heb want daar weet ik geen raad mee. Ze zijn daar precies een vuurke aan het stoken. (is NIET bijgewerkt met Adobe Photoshop of dergelijke!)

3 November 2012

 

- Op 11 oktober 2012 heeft de Raad van State de weigering van het Bestuur van de Luchtvaart om met autogiro's te vliegen in België

   VERNIETIGD !  Hier het verslag   

- Deze mail is ons opgestuurd door  Gerrit GHYLLEBERT en Paul WINDEY ( www.fed-ulm.be)


1 November 2012

- Donderdagavond was er feest!! Een 120 tal genodigden voor het pensioenfeest van DPM piloot Jean-Marie. Deze sympatkieke  dpmmer (oldtimer nu) was op pensioen geraakt. Nicky, zijn zoon en ook piloot FK9 in Baisy-Thy had een geweldige avond georganiseerd voor zijn vader. Deze wist van niets en werd stilletjesaan om de tuin geleid. Zogezegd op café tour kwamen ze juist op tijd in de zaal in Hoeilaart waar er 120 man stond te wachten om hem te verwelkomen samen met de burgemeester, vrouw Sonia , die hem altijd volledig gesteund heeft, zoon Nicky, dochter Tina  en vele vrienden en collega's.

Jean Marie...nog vele jaren geluk en vele plezierige vluchten toegewenst en neem het ervan!!!!

 Nicky, Jean Marie en Tina.

29 Oktober 2012  

 

- En hier de link van het filmpje van Grégory Fizaine van onze nav van de federatie naar  

  Buzet/Ursel/Knokke/Blankenberge/Amougies/   Grégory maakt ook reportages voor huwelijken en dergelijke.

 Je kunt het filmpje in fullscreen zetten.

  http://www.virtualdream.be/nav5.html

 Er staat ook een link van dit filmpje op onze "fotopagina"


- Begin volgend jaar zullen de theorielessen aanvangen van de Nederlandstaligen met Jan Vanhoef. Als er nog piloten zijn die willen meedoen, verwittig dan Christoph of vraag het aan de bar.

- Op Vrijdag een zondvloed van regen en s'nachts begon de vrieskoude. Zaterdag en Zondag mooi vliegweer maar bar koud.

De moedige dpmmers kwamen toch uit de hangar en er werd druk gevlogen.

Grègory, dpm piloot en die meegevlogen is met mij op navigatie naar Ursel en de zee heeft een zeer mooi filmpje gemaakt . Ik heb geprobeerd om het op deze site te zetten maar op het ogenblik lukt het nog niet.

 

22 Oktober 2012

- In dit w.e. was er alleen in de namiddag te vliegen. S'morgens een hardnekkige mist .

 Er zijn tegenwoordig meerdere vrouwelijke piloten. Hier Aurelie met Christoph.

- De Franstalige piloten die op Zaterdag morgen naar de les kwamen hadden pech: De lesgever "Christian Overberg " kwam in vlucht maar geraakte er niet door en moest terugkeren naar St.Hubert wegens de mist. Dus....er waren veel tooghangers.

En een foto van  Walter Van Belle die veel naar de luchtshows gaat kijken en fly-in's.

Je doet dat best niet na !!! Of, als je het toch doet: centure goed aantrekken!!! ( zeker den bovenste)

En met de andere foto's had ik pech! Ikke maar foto's aan het nemen met mijn oude Canon maar er stak geen geheugenkaart in!

Lomp hé. Gene check list gedaan!!

 

16 Oktober 2012 

- Lucky heeft een zeer mooie montage gemaakt van een film van 10 minuten van zijn reis met Claude : le Mont Blanc, le glacier Aletsch et le Mont Cervin   Te bezichtigen op   http://www.luckyflyer.be/

15 Oktober 2012

- Zondag was er weer een heel gelukkige piloot. Hij werd gelost door Olivier.

 Hier Alex Willem met zijn instrukteur. Wij wensen hem vele gelukkige vluchten toe.

13 Oktober 2012

- Het was maar éen dag vliegbaar dit w.e..

- De nieuwe FK9 Ela Professional werd gemonteerd en Christopf deed de eerste testvlucht . Hij is nu klaar voor gebruik in de club.

- David,een piloot FK9 deed zijn oefeningen met  Fréderic.

- Carl Chaussier, de eigenaar van de ulm terreinen van Chimay stapte ook nog eens in zijn DPM en genoot ervan.

 

- En de Docter , oud piloot van EBBY en nu gestassioneerd in St. Ghislain kwam op onderhoud met de MCR en Carl met een low pass langs de grote runway.

- Julien, onze jongste  instrukteur DPM was ook in actie.Hier enkele mooie foto's in volle concentratie.

 

 

8 Oktober 2012

- Zondag organiseerde de federatie een navigatie naar Buzet/Ursel/Knokke-Heist/Blankenberghe/Amougies en terug.

Totaal een 270 km en het was een fantastisch mooie dag om te vliegen. de organisatie was zeer goed en Alain De Vuyst had dit zeer goed gedaan. Dank U Alain !

Vrijdag en Zaterdag echt een rotweer met zéer veel regen. Op Zondagmorgen klaarde het uit, veel mist en juist op tijd klaarde het open.

In Buzet werd er een briefing gehouden en dan was iedereen op weg.  Juist voorbij Ronqiuères zag ik in de verte een witte plek en ik was er zeker van dat ik Gent al zag liggen. Enkele km verder zagen we op de rechterkant de centrale van Doel in Antwerpen liggen. Ongelooflijk zicht en dus was deze nav wat gemakkelijker voor ons.

Ursel in zicht en de zwerm van een 25 ULM's streken neer na aanmelding met de radio. Iedereen was perfekt voorbereid en er waren geen vergissingen. De club van Ursel verwelkomde ons zeer goed . We werden verwend met het overvliegen van 3 toestellen in formatie.

Rond 2 uur vertrokken we richting zee naar Knokke waar we in de verte de windmolens in zee zagen. Na de kustlijn gevolgd te hebben vertrokken we vanuit Blankenberghe richting Amougies. Na een pauze van een uurtje daar was het weer richting EBBY en de mooie dag was voorbij. Dat doen we nog!!

Hier al enkele fotootjes met mijn GSM getrokken . Gregory, mijn passagier heeft heel het traject aan het filmen geweest maar de film is binnen 2 weken verwerkt en staat dan hier te bekijken.

Ursel

De baan in Ursel en mijn passagier. Ook een Dpmmer in opleiding in Baisy-Thy.

  

- Op Zaterdagmorgen begonnen de eerste theorielessen 2012 van de Frantaligen in het leslokaal.

Er is ook een nieuw lestoestel FK9 Ela/Professional binnengekomen en ze zijn het toestel aan het monteren.

 

1 Oktober 2012

- En hier nog wat andere fotos van het evenement in Zoersel waar Walter Vanbelle  naar toe is geweest.

- En voor de Frantaligen: Vergeet de lessen in Theorie niet die nu op Zaterdagmorgen telkens plaats hebben!

- En Zondag als de weergoden het toelaten zijn we op navigatie naar Ursel met de federatie. (zie www.fed-ulm.be)